Spännande matcher i...

västra serien till helgen.

Nykvarn är på resa till västkusten och möter både Surte och Pixbo. Tuffa bortamatcher för oss (Linköping) har jag räknat med i Götet och att då ta två samma helg känns mastigt. Jag tror Nyken får det tufft, mycket tufft men de har en lagmoral och sammanhållning som kan ge dem poäng. Men de får verkligen se upp för Pixbo som tycks kommit in i vinnarcirkeln.

Kumla mot Skattkärr är en match som kan sluta hur som helst , som många matcher i denna serie. Vinner Skattkärr så tror jag de är klara för div 1 nästa år. 22 poäng bör räcka.

Örebro tar emot Vänersborg som vunnit på slutet och känns som det formstarkaste laget (förutom Örebro) så det kan nog bli en tät fight mellan seriens just nu två bästa lag. Likadant där, vinst för Vänersborg och de kan känna sig ganska säkra på en fortsättning i div 1. Att motståndarna vinner serien har vi redan konstaterat.

För oss står Marstrand på programmet och det blir säkert inte lätt. Laget jagar fortfarande sina första poäng och jag tror att för varje match så kommer de närmare. För oss så känns det viktigt att i de sista matcherna ta poäng på hemmaplan, så vill tjejerna vara kvar och spela div 1 innebandy är det verkligen dax att visa det på lördag. Det blir givetvis därför en match med mycket nerver men det bör vi kunna hantera. Genrepet mot IBF (13-4) gav oss iaf vissa svar på hur vi ska formera oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0