Så var då SM för....

distriktslag F/P-15 avklarad. Efter fyra intensiva dagar i min andra hemstad Linköping så fick jag iaf ett guld med mig hem. Stockholms killar var i mitt tycke helt överlägsna andra lag och det blev fjärde raka guldet till oss.

Det är kanske dax att göra som i TV-pucken, ett norr och ett söder lag från Stockholm? Med den bredd som finns i distriktet så är det inte så konstigt att man dominerar, antal licecierade spelare är många mer än i de andra distrikten. Så det är inte av kaxighet jag funderar i dessa banor utan just på grund av distriktets storlek och därmed en så mycket större bredd.  

Ett lag som innehåller så mycket kvalitét består ju inte bara av spelarna utan Uffe och Danne har givetvis en jättestor del av framgångarna. Man klagar ibland inom distrikten på godtyckliga uttagningar men det jobb som de lagt ner på scouting utanför träffarna är enorm. Att de tagit ut det lag som var helt komplett när det gäller roller i laget har vi nu fått facit på.

Tre av sex spelare med i "all-star -team" säger väl det mesta och Joel Götz vår målvakt måste ha legat väldigt nära han också. Plus en del andra i laget också. Det är också kul att jag har några som sökt till skolan från vinnarlaget.

När det gäller tjejernas prestation så var de flesta under normal nivå. Jag kan inte minnas när det senast hände att Stockholm inte gick vidare från gruppspelet. När det gäller talang så var vi nog på en väldigt hög nivå men spelare som ville ta "skitjobbet" tror jag saknades lite. Ändå kan jag inte se att Daniel och Tony gjorde några fel i uttagningarna utan det var den mentala biten som inte riktigt fanns på plats i Linköping.

Men det var lite tvärs om i detta SM:et för tjejerna. När var det senast som Dalarna gick poänglösa från ett F-15 SM? Västerbotten gick inte heller vidare och samma sak med förra årets finalister Gästrikland.

Mycket bra prestationer av mina två andra distrikt Södermanland och Östergötland! Sörmlandstjejerna var besvikna till tårar efter semifinalförlusten mot Värmland men deras insats är hur bra som helst. Tyvärr måste en del spelare få mycket speltid i resan mot SM-Guld och en viss trötthet i semin var tydlig. Östergötland gjorde sitt bästa SM någonsin och som tränare i Linköping kunde jag konstatera att det finns många talanger i laget och det väntar antagligen större uppgifter för dem så småningom.

HÄLSINGLAND var väl iaf turneringens stora överraskning, vilken moral och kämpaglöd det fanns hos dessa tjejer, där deras lagkapten visade vägen med sin otroliga kämpaglöd. Av det jag såg i övrigt så tycker jag Skåne var det bästa laget jag såg i turneringen, de åkte ut i kvarten mot Småland efter straffar, men borde avgjort i tredje perioden som de ägde.

SM dagarna avslutdes för mig med en träningsmatch för mitt lag mot IBF Linköping. Kändes väldigt segt att efter fyra dagar bandy åka än en gång till Friidrottshallen för match 20,00 på kvällen. Jag möttes av sjungande tjejer som grattade mig på min "stora" dag och Camillas sambo hade gjort en jättefin "vepa" med bara fagra bilder på mig. Gott om tjejer hade jag också så det blev fyra femmor till matchen. Det var första matchen för vårt senaste tillskott Jennie Söderstedt och det såg väldigt bra ut i den formationen. Alla fyra femmorna producerade och det känns både roligt och lite jobbigt att komponera laget som ska matcha mot Marstrand på lördag.  Jag måste också säga att jag tycker det är väldigt synd att IBF:s bäste spelare för dagen, Susanne Gustafsson; valt div 2 spel framför div 1 spel.

Resultat: 13-4 till oss.

Tankar och tips inför matcher i de olika serierna kommer snart.

Mitt "förhållande" till Örebro SK kanske jag också ska ta upp lite senare, jag vet att många i Örebro är både är besvikna och konfunderade. Men om de bara tänker efter lite så tror jag de förstår orsaken. Överledaren i Örebro läns distriktslag är tillika tränare i laget ville ha ett samtal med mig som jag antar rörde sig om mitt s.k. "agg" till Örebro men tyvärr så hanns detta inte med så de får väl leva i ovisshet.

Generellt kan jag väl bara säga att det värsta jag vet är gnäll om ditt och datt som inte leder till något kontruktivt samt anonyma kommentarer på min blogg.

Kommentarer
Postat av: Älska Närke

Du har rätt att vara sur på Örebro. De har ju utklassat er 2 ggr.

2010-01-08 @ 20:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0