Mitt tips i de...

olika seriernas matcher denna helg.

Div 1 Östra:

Borlänge - Västerås     2-9
Matchen mellan topp och botten kan bara sluta på ett sätt. Västerås är alldeles för starka för att ens vara i närheten av en förlust i denna match.

Rönnby Ungdom - Hässelby     3-5
Seriens överraskning för mig Hässelby vinner matchen men de får jobba hårt för vinsten.

Hammarby - Hagunda     4-4
En viktig streckmatch om vilket lag som ska ligga under strecket efter helgen. Jag tror det blir väldigt jämnt.

Vendelsö - Sala     3-9
Sala jagar Västerås och vinst är ett måste för att inte tappa tätkänningen. Laget är förstås bättre än Vendelsö så det ska inte vara några problem att ta tre poäng.

"Nya" div 2 Södermanland:
Sex lag ska kämpa om kvalplatsen till ettan och alla börjar om på noll poäng, det ska bli riktigt roligt att följa denna serie.

Trosa - Strängnäs     6-3
Höstens möte slutade med en Trosa seger och jag tror att det blir samma sak denna gång. Trosa blev bara bättre och bättre ju längre serien gick.

Torshälla - Telge     3-2
Torshälla vinner denna gång, höstens match var oavgjord. Telge saknar några spelare som varit uppe med div 1 laget och det tror jag avgör till Torshällas fördel.

Södertälje - Onyx     5-3
Höstens series etta mot tvåan. Höstens match slutade med vinst för Rockets och jag tippar att man vinner även denna gång. Några av tjejerna i Södertäljelaget matchades hårt under distriktslags-SM men bör ha återhämtat sig till denna match.

Östergötland div 2:

Boxholm - Antvarden     3-5
Jag har tyvärr inte sett mycket matcher i Östergötland så jag går på hur det såg ut under hösten och då vann Antvarden.

IBF Norrköping - Mjölby     2-7
Mjölby är ett bättre lag än IBF, så det blir en klar seger. Linn Burmans ankomst till Mjölbylaget tror jag kommer att ge energi.

KFUM Norrköping - Åby     5-3
Ett Norrköpingsderby där Åby något överraskande tog hem första mötet. Jag tror KFUM får revanch denna gång.


Kommentarer
Postat av: Johanna

TYcker att det är roligt att IBF Norrköping - Mjölby 7-2 innebär en klar seger till Mjölby :P

2010-01-08 @ 11:34:44
Postat av: ted

O ändå tror du vi får ordentligt med stryk alltså ;)

2010-01-08 @ 14:46:07
Postat av: Rosten

Det blev lite fel...men nu är det rätt

2010-01-08 @ 15:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0