Många "heta" matcher....

i de olika serierna till helgen.  Här kommer mitt tips.

Östra (div 1):

Västerås- Telge     4-5
En måste match för Telge om man ska fortsätta hota Västerås om seriesegern. Västerås slog Telge i förra mötet med uddamålet och jag tror på ett lika jämn match denna gång. Jag måste erkänna att tipset är lite med hjärtat.

Borlänge - Vendelsö     3-5
Ett bottenmöte där Vendelsö kommer taggat med en överraskande 6-6 match mot Sala senast. Vinst för något av lagen och man har häng runt strecket. Jag tror Vendelsö tar den chansen.

Hammarby - Sala     4-6
Stridigheter i Sala med sparkade tränare gjorde att det "bara" blev 6-6 mot Vendelsö. Hammarby är efter en bra start nere och slåss kring strecket. Sala tar revanch (på sig själva) genom att vinna matchen.

Råsunda - Rönnby Ungdom     5-5
Råsunda har två taka förluster och har därmed tappat tätkontakten. Rönnby vann senast mot Hässelby. Tror på en jämn match med ett kryss-resultat.

Hagunda - Hässelby     4-3
Hagunda krigar för att hålla sig kvar medans Hässelby har sitt på det torra. Den motivationsskillanden gör att Hagunda vinner.

Div 2 Södermanland:
"Nya" serien började förra veckan med några för mig överraskande resuktat. Telges stora förlust mot Torshälla och att Strängnäs skulle rå på Trosa.

Onyx - Torshälla     5-4
Jag tror på hemmaseger i denna match, Onyx är mer intresserade av att ta steget upp i ettan.

Telge - Trosa     5-3
Alltid osäkert vilka som ska spela för Telge. En del av Tommys tjejer har varit uppe och nosat på div 1 spel. Har inte koll på vilka som är spelklara men jag vet att det blir en del unga hungriga tjejer från D3-laget som spelar. Tror det kan fälla avgörandet. 

Södertälje - Strängnäs     5-2
Återigen tippar jag en förlust för Strängnäs, jag brukar ha fel där men inte denna gång. "Rockets" är jämnare och starkare.

Återkommer i em med Östergötland och lite kommentarer om västra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0