Löjligt av Pixbo...

att plocka ut målvakten!! Jag läste följande på deras hemsida:

Period 3
Matchbilden ändras inte utan spelet rullar vidare på ungefär samma sätt som tidigare i matchen förutom ytterligare några mål kan vi notera att Pixbo avslutar med att plocka ut målvakt för att testa lite 6 mot 5 spel.
Vi gör många mål med många olika målgörare, denna dag spelar det ingen roll om man är back, center eller forward. Matchen slutar 15-2 en övertygande seger. I Pixbo utses Rebecca Skogsén till matchens spelare och i Nykvarn Moa Gustavsson.

Vad är det för mening att plocka ut målvakten och "testa" lite 6 mot 5 spel när man leder med 15-2? Det kan ju inte bli någon verklig test då tjejerna har 15-2 att luta sig emot, det är skillnad att försöka spela så när man ligger under och är under press.

Jag tycker det är att förnedra motståndarna genom att tala om "ni är så j-vla dåliga så vi behöver ingen målvakt". Jag vet att detta tilltag har hänt vid ett flertal tillfällen och jag blir lika sur varje gång jag läser/hör om detta tilltag.

Skitdåligt Pixbo!

Hoppas ni dräper dem på hemmaplan, heja Nyken!


Kommentarer
Postat av: David

Jag håller inte riktigt med om att det är att förnedra, förnedringen hade de ju redan gjort i period 1, men såklart håller jag med om att det är inte är någon "riktig" träning då man inte "måste" banka in en till som när man ligger under med en, men det är ju bättre än att försöka på träning i alla fall va...Såg du mitt tips av er match satte ju den klockrent hehe...

2010-01-10 @ 23:18:29
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Niclas

Lite väl löjligt av pixbo kan jag hålla med om, leda med 15-2 och plockar ut målvakten och i detta läget kan det inte ge mycket träning.....

2010-01-11 @ 18:48:15
URL: http://nillelana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0