Killarna spelar .....

kvartsfinal i morgon kväll. Det är redan klart att det blir Göteborg och vi som går vidare från gruppen så morgondagens match gäller vem som ska vinna gruppen. Prestige är väl också något som ska räknas in i den matchen.



Danne peppar grabbarna.

Andra matchen för grabbarna var mot Halland och det var ett helt annat Stockholm som klev in i Ljungsbro Sporthall (?). Vinst med 5-0 efter att mycket aggresivt spel där de flesta närkamperna vanns. Många var bra i laget men "firma" Sjögren/Schmidt från Järfälla var lysande.

Tjejerna då? Jo hoppet lever kvar trots en ny oavgjord match. En till synes komfortabel 3-1 ledning förvandlades till ett 4-3 underläge men i spel 6 mot 5 kunde vi göra kvitteringsmålet. Jag tycker Stockholm förde matchen mot Örebro på samma sätt som de gjorde mot Hälsingland med det riktiga självförtroendet tycks saknas. det blir väldigt darrigt när några baklänges mål kommer. Ett litet möte ikväll med Minne hoppas jag kommer att göra susen. Hon har ju varit med i hetluften under några år så hon vet vad det innebär att "kriga" till sig poäng. Krig måste det bli mot Småland i morgon, det är seger som gäller.

Jag vill inte framhålla någon tjej ännu men hoppas att morgondagens match ska ge mig några namn.

För "mina" andra två distrikt går det bra iaf på tjejsidan. Både Östergötland och Södermanland är klara för kvartsfinaler. KUL!



Jag har just fått besked om att vi (Linköping IBK) kör en träningsmatch mot IBF den 6/1 så det blir en lång dag i Linköping med förhoppningsvis medaljer för Stockholm och en bra träningsmatch mot IBF Linköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0