Jaha, då var det dax...

att summera helgen som var.

I västra var det som vanligt tighta matcher.

Kumla - Vänersborg slutade med seger för Kumla, enligt vad jag hört var det inte så mycket att säga om det. Små marginaler men en rättvis seger.

Köping - mot oss slutade också med seger för hemmalaget. Även där kan man inte direkt "protestera" mot resultatet. Köpings "duracel-tvillingar" var tungan på vågen som vanligt. Tvillingarna är tydligen inte lika trevliga i sitt snack på plan som de är utanför. En del av mina tjejer var riktigt besvikna då de tycker att de är väldigt duktiga.

Surte - Örebro slutade med en väntad bortaseger. Som vanligt är man "ödmjuka" i sin segersvit och gnäller, denna gång var det domarna som inte passade ledarskapet. Örebro är klart det bästa laget i serien och jag tycker man ska kunna vinna matcher utan att hitta fel på motståndare, arrangemang, domare m.m.

Nykvarn - Pixbo slutade med SD-vinst för Pixbo. Jag beundrar moralen i Nykvarn som efter nederlaget i Göteborg reser sig veckan efter och så när vinner mot Pixbo. "Dala" får gå upp på läktarn efter ett "utbrott" på ett domslut. Det är inte vanligt men visar samtidigt den press som vi tränare som slåss i botten har på oss. Det är inte många minuter just nu där tankarna inte går till lördagens match mot Nykvarn.

Skattkärr - Marstrand var ju inte direkt någon överraskning att hemmalaget vann.

Köping - Pixbo var tydligen en match där inget stämmde för hemmalaget och då kan siffrorna rinna iväg. Tyvärr drabbades vi lite av det dagen efter.

I östra har jag redan kommenterat Telges seger. Ett lag som verkar gjort bort sig med tränarbyte är Sala, ny förlust, denna gång mot ett Hammarby i poängnöd. Borlänge hakade på sin chans att hänga kvar i serien genom vinst mot "bottenkollegan" Vendelsö. Råsunda slog Rönnby, kanske tack vare "Garpens" hemkomst, vad vet jag? Hässelby säkrade definitivt spel i ettan nästa år genom att slå Hagunda.

I Södermanlands tvåa går Södertälje mot serieseger och kval. Det pratas om att några förstärkningar är på väg in i laget innan "övergångsfönstret" stängs. Mer om det senare när jag har allt bekräftat. Tuff kvalserie blir det iaf då Täby FC står för motståndet. I övrigt vann Telge mot Trosa och Onyx och Torshälla kryssade.

Tvåan i Östergötland hade en "seriefinal" i helgen och det var IBF Linköping som vann den matchen. Kommenterade lite i ett tidigare inlägg om IBF:s rutin och det var de rutinerade spelarna som klev fram och bidrog till segern. Segrar för Boxholm mot IBF Norrköping och Åby mot Antvarden, inte helt oväntade. Åby är fortfarande med och krigar i toppen. IBF Linköping har några viktiga matcher framför sig, KFUM Norrköping och Åby, vinner de dessa två så är nog seriesegern klar. Vi ska alltså inte räkna bort KFUM som fortfarande har chansen, men jag tror inte att intresset är så stort för div 1 spel i den klubben.

Till slut så ska Igelstaviken möta Celsiusskolan från Uppsala i nästa omgång. En jättetuff motståndare som varit med i slutspelet för skollag de sensta åren och jag tror vunnit två år i rad.



Men vi är inte så dåliga vi heller!

Kommentarer
Postat av: Spelare i surte

Beredd att hålla med, tråkigt. Örebros matchreferat är riktigt oödmjukt och även i vissa situationer helt felaktigt. Själv tycker jag Örebro är bättre än alla lag jag mött, inklusive södra divisionen. Men tråkigt när man beter sig illa och förvrider sannigen... Tex så försökte dem skylla ett av målen på en ful tackling, det var en axel mot axel på halva plan, det var samma spelare som "tacklade" som gjorde målet, ett stenhårt skott 3 meter in på deras planhalva, målvakten var inte ens skymd. Sedan nämer dem heller inget om att ett mål knäade dem inte, ett mål styrdes in på vår back, som annars inte ens skulle hamnat på mål..... Osv.... Trist när man inte kan erkänna sina brister och försöka förfina sanningen. Spelarna ska dock ha en eloge, sportsliga och otroligt duktiga!!!

2010-01-19 @ 16:57:30
Postat av: Garpen

Med tanke på att jag satt bänkad större delen av matchen tror jag nog inte det berodde på hemkomsten. Men min närvaro kanske gav lite energi ;)

2010-01-21 @ 22:44:47
URL: http://garpilarpen.blogg.se/
Postat av: Rosten

Såklart bidrog du med trygghet och stabilitet.

2010-01-24 @ 10:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0