Här kommer tipset inför...

helgens matcher i div 2 Östergötland. Det blir en intressant helg där de två stora favoriterna spelar matcher idag och på söndag. Det lag av IBF Linköping och Solfjäderstaden som vinner sina båda matcher (de möts på söndag) tror jag kommer att stå som seriesegrare.

Solfjäderstaden - Finspång     8-3
Full fart från början på "Fjädern" som ger en vinst utan några större problem.

Mjölby - IBF Linköping     3-6
Linköping har definitivt en svårare match än Solfjäderstaden. Men jag tror att det mer rutinerade IBF kammar hem segern.

Åby - Antvarden     8-3
Åby som är ett bra lag ska inta ha några problem med Antvarden, speciellt inte som man har "hemmais".

IBF Norrköping - Boxholm     2-5
Ronja Hector ser till att Boxholm vinner.

IBF Linköping - Solfjäderstaden     5-5
En match som kan sluta hur som helst. Att jag tippar ett kryss är väl egentligen bara för att komma lätt undan. Jag har haft Solfjädersraden som favorit till seriesegern från första början men tvekar lite efter sett IBF.  Jag tror de kan bli en jättespännande match och om inte vi spelat mot Köping på söndag så hade jag varit en given åskådare.

Lite om västra serien också. Där har vi en säker tre-poängare för Skattkärr mot Marstrand. Örebro möte Surte och jag får väl hålla på Örebro, då det är bäst för oss som slåss för att inte åka ur. Att Örebro vinner serien är väl klart så frågan är hur motiverade tjejerna är. Kumla möter Vänersborg och jag tror att Vänersborg som sett starka ut vinner den matchen. Pixbo och Köping dubblerar i helgen, först genom att möta varandra i en match som kan sluta hur som helst. Pixbo har verkligen hittat vinnarspåret och kan bli en svår nöt att knäcka för Köping.
På söndagen är det Nykvarn som står på tur för Pixbo och de kan räkna med en mycket tuffare match än i helgen som var. Ett litet tröttkört Pixbo mot ett laddat "Nyken" som har både hemmaplan och "Ladan" i denna match.
Vi själva åker till Köping för att försöka ta tre poäng. Man kan ju alltid hoppas på att Köping har Pixbomatchen i benen, men jag vet att Anders tycker laget har "cup-mentalitet" så jag räknar med ett Köping som har speed som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0