Delvis har jag sett...

tre matcher idag. Jag började med "Rockets" mot Onyx en hyfsad match som hemmalaget tillslut vann med 3-1. Jag såg de två första perioderna och när jag gick var det 2-1, men jag trodde nog att Rockets skulle ro hem det hela.

Sedan åkte jag till Storängshallen i Huddinge för mötet mellan Huddinge och Täby. Kom efter första och då ledde Täby med 2-0. Tillslut blev det 8-1 till Täby. Huddinge var bättre än siffrorna visar men en storspelande målvakt i Täby höll siffrorna nere. Jag pratade även med några ledare i Täby angående stöd i form av träning för en spelare som flyttar ner till Linköping för att plugga. Kan bli ett kanontillskott inför nästa säsong, hoppas det iaf.

Avslutade dagen med matchen (hela) mellan Balrog och Lockerud. Vinst med 9-4 där Emelie Lindström gjorde 5+2 inte dåligt. Man pratar om att det är stor skillnad mellan tvåan och ettan men jag tror att skillnaden mellan elit och ettan är större. Lockerud som vann västra överlägset förra säsongen var totalt chanslösa och ändå tycker jag de var bättre spelmässigt än förra säsongen. Så Örebro behöver nog förstärka ordentligt om man tar klivet upp.

Kommentarer
Postat av: Bumpa

Är det fröken Bergström?

2010-01-12 @ 10:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0