Örebro ser till att det...

blir en spännande sista omgång i div 1 västra. Jag var och tittade på matchen mellan Nykvarn och Örebro och fick se en spännande match som Örebro tillslut kunde vinna med 5-4. Segern tycker jag var helt rättvis då bortalaget stod för det bästa spelet. De är väldigt duktiga på att använda ytorna över hela plan och skapade en hel del chanser på det. Men idag var inte skärpan och siktet helt inställt så det blev många skott utanför i bra lägen. Szilvia i Nykvarnsmålet var förstås som vanligt väldigt duktig och Örebro har också fått en bra målvakt i Emma Widar. Örebro backade hem istället för att sätta press på Nykvarns backar och det gjorde att de fick god tid på sig att spela upp bollarna. Jag antar att Örebro ville vara lite försiktiga då man kom till spel med 10 tjejer. 

Jag skrev i ett tidigare blogginlägg att Örebro skulle få tillfälle att träna markering på motståndarnas spetsspelare och det gick väl sisådär. Ladan 3 mål och 1 ass, Minna 1 mål och 1 ass och den duon hade bud på flera.
Bäst på plan i mitt tycke var Örebrobacken (?) Fanny Schulstad.

Det är nu också klart i div 1 östra att Hagunda följer Borlänge och Vendelsö ner i tvåan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0