Ödesmatcher i div 1...

västra väntar denna helg. Efter helgens matcher kan vi ha ett grepp om vilka lag som följer Marstrand ner i div 2. Men som sagt resultaten kan också bli så att det blir ännu mer ovisst. Två fredagsmatcher Linköping mot Kumla, Vänersborg mot Surte, två lördagsmatcher Köping - Nykvarn, Örebro - Skattkärr och en söndagsmatch Pixbo - Marstrand står på programmet.

Linköping - Kumla
Linköping med den nya huvudtränaren (Tobjörn "Totte" Johansson) har kört hårt under uppehållet och det rycktas om mycket bra träningar. Förhoppningsvis har tränarbytet haft avsedd effekt och tjejerna fått en nytändning. Hur bra uppfattning Johansson har hunnit skaffa över tjejerna i laget vet jag förstås inte men han har Niclas och Danne som kan bistå med tips. Hur laget formeras, speltaktik och antal femmor han startar med har jag ingen susning om så det ska bli spännande att följa matchen (troligen på plats) på fredagkväll. Jag vet att några "ordinarie " spelare är bortresta men truppen är bred. Kumla genrepade genom att spela DM-final mot Örebro i helgen, det blev förlust med 6-2 men det är att framsteg mot senaste mötet mellan lagen för några veckor sedan. Det rycktas om att laget har några skador men hur alvarlig det är vet jag faktiskt inte. Mitt tips (med hjärtat) blir hemmaseger med 5-3.

Vänersborg - Surte
Jag hoppas att "Davids tjejer" vinner denna match fast de egentligen inte är i poängnöd. Nästa vecka väntar ju "räddningsplankan" Marstrand och där tar de de nödvändiga poängen för att vara på den säkra sidan. Jag har hört att det ligger en hel del prestige i matchen och att Vänersborg inte gärna ser sig besegrade av Surte. Bortalaget kan förstås lyckas med sitt "lägga in bollar på mål" spel men mitt tips är hemmaseger med 6-4

Örebro - Skattkärr
Örebro har antagligen tränat ner sig lite för att vara på topp i stundande kvalspel. Visserligen visar vinsten i helgen över Kumla att man fortfarande är i "vinnarspåret" och en förlust är väl aldrig bra uppladdning. Skattkärr skulle behöva en poäng till för att vara helt säkra på div 1 spel även nästa säsong men jag tror inte de tar den poängen i denna match. Tips ytterligare en hemmaseger, 7-3

Köping - Nykvarn
Om man frågat mig för några veckor sedan hade jag sagt "klar fördel Köping". Nu efter systrarna Lindgrens flytt till Rönnby, Emma Larssons utlåning till Västerås och Minnas återkomst till Nykvarn så är det klar fördel Nykvarn istället. Vad som skulle kunna ställa till det för Nykvarn är att tjejerna i Köping vill visa att de minsann är ett bra lag utan "rymmlingarna" samt att de inte har för vana att förlora i hemmahallen. Men mitt tips går till Nykvarn som vinner med 6-2

Pixbo - Marstrand
Bortalget har tydligen tappat all glädje i sitt spel och kommer att bli krossade av ett formstarkt Pixbo Storseger för hemmalaget med hela 13-2 är mitt tips.

Ja då har man tippat serien igen då och antagligen hällt lite tändvätska på en del lags "lågor".

Håller ni med mig i tipset eller har ni andra förslag, kommentera gärna men inga dumheter tack.

Kommentarer
Postat av: David

Ser faktiskt riktigt bra ut måste jag säga. Men bollen är ju rund....

2010-02-10 @ 20:00:04
Postat av: Foxtail

Marstrand hemma - Pixbo borta

2010-02-11 @ 09:33:46
Postat av: Rosten

Tack för rättelsen, men jag håller fast vid mitt tips iaf. ;)

2010-02-11 @ 10:58:36
Postat av: Jonna surte

Finns ingen som helst prestige mellan våra lag, det är första året vi möts i div ett, så nej, hade det varit ett derby med göteborgslag som man mött flera gånger då handlar det om prestige. Lägga på mål spel? Jag tyckte ni, när ni var och hälsade på oss öste in bollar p mål från backposition.. Speciellt när ni låg under i slutet, men alltså, det är ju det man får lov att göra. Trist att man jämt och ständigt ska skriva nedvärderande om motståndare, jaja. Mot

vänersborg kommer det bli tufft, våra två bästa backar är borta. Vänersborg är ett bra lag, synd bara att en av deras tränare beter sig som han gör, men för folk med insikt i Gbg bandyn kommer det inte som en chock, alla vet hur han har hållt på:) lycka till i fortsättnigen, gillar ändå din blogg....

2010-02-11 @ 11:03:30
Postat av: Foxtail

Lite stora siffror kanske, men 3 p till PW är nog ganska sannolikt!

2010-02-11 @ 12:20:21
Postat av: Rosten

Hej Jonna! Kul att du gillar min blogg. Att det var lite prestige i matchen är något jag hört och det inte bara från en person. "Lägga på mål" spel är inget jag tycker är negativt utan som du skriver ett bra sätt att försöka vända matcher. Givetvis tycker jag ni var bra mot oss och har inte på något sätt förringat er vinst. Er vinst var ju anledningen till att mitt engagemang i Linköping/Östergörland fick ett arupt slut :). Jag önskar er också lycka till i de sista matcherna och det är ju så att de lag som tar flest poäng förtjänar att vara kvar i ettan.

2010-02-11 @ 14:20:07
Postat av: Jonna

Angående prestige, om du hört från flera så är det nog deras egna önskningar:) jag ar spelat i surte alla år vi legat i ettan och aldrig någonsin har vi ens nämt ordet prestige i samma mening som Vänersborg.. Våre prestigemöten har alltid varit med IBF Göteborg, marstand och challengers(gamla älvstrandn). Bara så du vet hur vi själva ser på det, :). Men det är ju trevligt om dem ser det som en prestige att möta oss.

2010-02-11 @ 15:05:03
Postat av: Chewbacka

Men pixbo är väl ett prestigemöte för surte, eller är det inte Jonna??

2010-02-11 @ 22:22:16
Postat av: David

Jonna, jag ser att du har något emot mig men förstår inte det då du inte känner mig eller troligtvis pratat med mig när du skrev detta. Jag har aldrig varit tränare i göteborg så jag har då ganska svårt att ha "hållit på", du får gärna skriva vad du stör dig på om du vill på min mail. [email protected]

Skulle tippa på det om att ni inte hade ett bra hemmaarrangemang och det håller flera tränare i serien med mig om. Bra kämpat i alla fall surte, starkt att komma tillbaka efter första perioden.



Prestigen mellan Vänersborg och Lockerud är hundra gånger större än något annat lag.



Rosten du är grym på att tippa.

2010-02-12 @ 23:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0