Nu börjar serierna....

lida mot sitt slut och det börjar klarna i vissa av div 1 serierna.

Div 1 södra:
Till kval Olofström som leder serien mycket klart och de har till och med hunnit spionera på sina kvalmotståndare Örebro som de möter i första kvalomgången.
Åker ur södra ettan gör Stansad, KFUM Malmö och Husqvarna.

Div 1 östra:
Västerås får anses som klara då de leder serien med 6 poäng och 30 plusmål före Telge när det är två omgångar kvar.
Ut åker Vendelsö, Borlänge och antingen Hagunda (15 p - 30 i målskillnad) eller Rönnby Ungdom (18 p + 1 i målskillnad). Lagen möts i sista omgången (2 kvar). Rönnby har ett extra poäng i målkvoten och de har likvärdiga motståndare i nästa omg. Telge - Rönnby och Hagunda - Råsunda så Hagunda bör ta pluspoäng i den omgången. Mitt tips är att Hagunda åker ur.

Div 1 norra:
Där slåss Sten Sture och FBC Uppsala om seriesegern. FBC har 38 p och 1 match kvar och Sten Sture 37 p men 2 matcher kvar. Det är alltså lite fördel för Sten Sture, lagen möts i sista omgången i ett hett derby som bör locka många åskådare till Fyrishov.
Klara för nedflyttning är Holmsund och Jemtland innebandy. För att slippa hamna på den  tredje nedflyttningsplatsen slåss Sävar (18 p 16 matcher), Boden (20 p 16 matcher) och IKSU Ungdom (22p men bara spelat 15 matcher) 
Mitt tips är att Sävar åker ur.

Div 1 västra:
Att Örebro skulle få kvala har ju varit klart sen länge.
Ut åker Marstrand. Sen trodde jag att det kanske skulle klarna lite om de andra två platserna efter helgens omg men fortfarande kan fyra lag följa Marstrand ner i tvåan.  I nästa omgång möts Surte - Kumla och förlorar Surte den matchen är de ur. Det är väl det ända som är helt säkert. Annars kan det fortfarande sluta hur som helst. Jag såg att matchstart i den matchen var 11.00 och det känns ju inte direkt optimalt för Kumla. Det är väl en 30 mil att åka så avgångstid för bussen ligger väl någonstans vid 6.30 på morgonen.
Jag varken vill eller vågar tippa utgången men såg att vännen David tippa Marstrand, Surte och Linköping. Han får gärna ha två av tre rätt.

Jag ska i min nästa blogg skriva lite om div 2 Södermanland/Östergötland.

Ikväll kör det ihop sig ordentligt, vilket ska jag välja av OS, Innebandy på TV eller live innebandy i form av en träningsmatch mellan HJ-17 och Huddinge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0