Inställda matcher i....

div 1 västra gör att vi får vänta lite på facit för mina tips. Två matcher spelades iaf och Surte som var tvungna att vinna tog ett stort steg mot ett nytt kontrakt genom sin seger över Kumla. Kumla såg ut att ha en säker ledning med 3-1 när det var tio minuter kvar av matchen. Men på en "magisk" minut (10.32 - 11.43) gör Surte 3 mål och vänder matchen. Skattkärr tog en programenlig seger mot Köping med 6-3. Surte möter Köping på "hemmais" i sista omgången och ett sargat Köping ställer inte till några problem för dem.

Dagens enda match i serien är Nykvarn - Örebro där Örebro kommer till spel med "bara" två femmor. Vinst för Nykvarn och man har säkrat fortsatt spel i div 1. Vinner "Nyken" så kommer den inställda matchen idag mellan Pixbo och Linköping i princip vara en "måste" match för LIBK.

Själv var jag igår och såg matchen mellan Telge - Rönnby Ungdom som ett stundtals oinspirerat Telge förlorade med 7-4. Rönnby säkrade därmed kontraktet och Hagunda som idag spelar mot Råsunda har plötsligt fått en "ny" chans i och med Hammarbys onödiga (?) förlust mot Borlänge. Vinst idag och Uppsalatjejerna är bara två poäng bakom "Bajen".

Dagens match för mig blir troligen Nykvarn - Örebro, jag träffade "Ladan" igår och hon trodde till 100% på vinst och jag tror de har stora chanser. Hon var också nyfiken på vad jag skulle göra istället nu när Linköping är ett avslutat kapitel och jag har lovat henne att blogga om det så fort det är klart. ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi ställer till alla problem!

2010-02-22 @ 18:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0