Helgen matcher slutar...

enligt följande:

Div 1 Östra:
Där är det två matcher denna helg, bland annat ett Stockholms derby.

Borlänge - Rönnby Ungdom     3-7
För Borlänges del är det sista chansen att haka på strecket. Rönnby har inte lyft upp någon till elitlaget då Ungdom fortfarande riskerar att åka ur och det vill man absolut inte. Ungdom är ett starkare lag än Borlänge och vinner ganska övertygande.

Hammarby - Råsunda     4-6
Råsunda missade att blanda sig i toppstriden genom sin förlust mot Västerås i veckan, men jag tror inte att de vill ha ytterligare en förlust denna vecka. Framför allt inte mot Hammarby!

Södermanlands tvåan spelar enligt följande:

Trosa/Edanö - Torshälla     6-4
Trosa är seriens ända nollpoängare men det är man inte efter kvällens match. Vinst mot ett Torshälla som verkar tappat sugen. Jag såg att Annelie Flink stod med i laguppställningen, kanske deras hemliga vapen. Spännande!

Telge - Södertälje     3-8
Telge har släppt två spelare till motståndarna och två som klivit upp i div 1 laget. Det är ju på pappret en försvagning men istället får Tommy ta in ett antal hungriga yngre tjejer. Men mot Södertälje räcker det inte utan det blir en lätt seger för "Rockets"

Strängnäs - Onyx     4-3
Tippar en ny Strängnäs vinst som i så fall fortfarande skugga Södertälje. Jag brukar ju tippa fel på Strängnäs men förra gången tippade jag rätt.

Tvåan i Östergötland:
Helgens matcher innehåller en het match och tre klara.

Mjölby - Antvarden     6-4
Ted`s Mjölby har väl inte riktigt nått målet att vara med och kriga i toppen. Men jag tror de vill avsluta snyggt och då är en seger mot Antvarden ett måste.

Finspång - KFUM Norrköping     3-9
KFUM krigar om första platsen och då ska man lätt slå Finspång.

Boxholm - Solfjäderstaden     3-8
Likadant som i ovanstående kommentar. Vill man vara med i slutstriden finns det inget annat än en seger.

IBF Linköping - Åby     4-3
Helgens "heta" drabbning. Åby har överraskat mig med att fortfarande vara serieledare. Visserligen har KFUM och IBF en match mindre spelad så de kan ju passera laget båda två. IBF känns som lite starkare med sin större rutin i sådana här matcher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0