Då ska jag köra...

mitt tips inför helgen. Jag tror iaf att jag under säsongen har klart mer rätt än fel i mina tips. Mitt "boggie-team" är ju Strängnäs i div 2 Södermanland, inte många rätt när de spelar.

I tvåan Södermanland ska Södertälje säkra kvalplatsen denna helg. Jag tror inte att de får några större problem med Torshälla. Reinholdsson - Norin har gett stabilitet och fart samt att Matilda verkar kommit igång igen. Distriktslags SM slet hårt på henne men nu verkar hon ha återhämtat sig.
Det är konstigt att en stad (Eskilstuna) med 95,000 innevånare inte har ett enda flicklag i Sörmlandsserierna, innebandyn är verkligen på delis i Södermanlands största stad. Torshälla i mitten på div 2 A och Mesta sist i div 2 B. Tipset blir 6-2 till "Rockets".

Telge - Strängnäs slutar med en uddamålsvinst för Telge      6-5
Jag hoppas Tommy får ordning på det "gamla" gardet så att de hjälper till att försvara också. Såg dem mot Onyx och då producerade de 5 mål framåt men var samtidigt inne på 6 bakåt och det är förstås inte godkänt av dem. Unga tjejerna stred på bra och där finns det kämpaglädje.

Onyx - Trosa     6-4
Trosa är en liten gåta för mig, jag har sett dem spela några matcher och tyckt att de spelat bra men de förlorar iaf matcherna. Jag tror att seriositeten inte ligger på samma nivå bland alla tjejerna i laget.

I Östergötland spelas det en högintressant match mellan KFUM Norrköping och Solfjäderstaden. Vinst för KFUM och Solfjäderstaden är avsågat från seriesegern, detta gäller även Åby som kan sluta på samma poäng som KFUM men har mycket sämre målskillnad. Jag tippar att Solfjäderstaden tar sista chansen till serieseger genom att vinna med uddamålet, resultat 4-3. IBF Linköping som fortfarande har chansen att vinna serien möter Boxholm som de slog stort i DM-kvarten (12-5). Motivationen måste vara på topp hos IBF-tjejerna och när laget både har klass och motivation så ska det inte vara några problem. IBF Linköping -  Boxholm     11-4

Övriga matcher i helgen är:
Finspång - Mjölby     3-6
Antvarden - IBF Norrköping     7-3

I div 1 Östra slutar det så här i sista omgången:
Hammarby - Västerås     3-7
Råsunda - Borlänge     8-2
Rönnby Ungdom - Hagunda     6-3
Sala - Telge     4-5
Vendelsö - Hässelby     4-7

I div 1 Västra spelas det som jag sagt två viktiga matcher på söndag, då Kumla tar emot Nykvarn och Linköping tar sig an Skattkärr. Kumla åker ur om de förlorar och Nykvarn är klara för ettan om de vinner. Ska "firma" Ladstedt - Heponiemi fixa kontraktet åt Nykvarn eller kommer Kumla att vinna där Jessica Storm troligen är med nyss hemkommen från utlandsresa. Jag tippar att Nykvarn vinner matchen men först i SD så det kommer att få gå i "väntans tider" tills nästa helg om inte Linköping förlorar förstås. Tipset i Nykvarnsfavör 5-4 (SD).
Linköping spelar denna match i Sporthallen och det kan förstås vara både en för och en nackdel, de är inte intränade på golvet direkt så det ger ingen fördel. Däremot tror jag att den större planen kan gynna dem. De bör vara mycket mer motiverade än Skattkärr som redan är klara. "Totte" har ju fått ytterligare lite tid att lära in sig på tjejerna så det bör väl göra hans laguttagning lite lättare än innan matchen mot Kumla. Har de samma medflyt som i den matchen så slutar det med en seger. Självklart tror jag på en seger och det med 6-3 och skulle samtidigt Kumla slå Nykvarn så är Linköping klara för ettan nästa säsong.
Övriga matcher i serien är:
Lördagsmatchen Pixbo - Örebro    5-4 vilket skulle ge Örebro deras andra förlust i serien och att kunna gå igenom serien med bara två förluster är starkt gjort och skulle de vinna så är det förstås ännu större!

På söndag möter man (Örebro) Marstrand och det kan ju förstås bara sluta på ett sätt, med en storseger med runt 10 bollar. Tips 12-1
Vänersborg tar sig an det andra "lördagslaget" Pixbo och jag tror att Davids tjejer fixar ett oavgjort i den matchen 4-4 blir det.  

Kommentarer
Postat av: Josef

Lite fel tippat på matchen Bajen - Västerås........

2010-02-28 @ 22:09:34
Postat av: Rosten

Grattis Josef! Men det var iaf rätt på övriga. :)

2010-02-28 @ 22:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0