Vilka vinner...vilka förlorar...

i helgens matcher? Det är ju en hel del spännande matcher i de olika seriena denna helg. Jag kör igenom och tippar!

I elitserien har KAIS Mora två tuffa matcher. De möter både IKSU och Rönnby.  Jag tror de förlorar mot IKSU men vinner över Rönnby.  Även Falun möter Rönnby och IKSU och där är det tosrk i båda matcherna.  Det är bonuspoäng om de tar några. Sen är det ett derby mellan DIF och Huddinge som DIF ska vinna 9 gånger av 10, tror inte det är den 10:e gången på söndag.

I norra div 1 så finns det några "säkra" matcher och några "ovissa". Ikväll så spelar IKSU Ungdom mot RIG och jag tror IKSU överraskar och vinner den matchen. Resultat 4-3

Säkra matcher är Sten Sture mot Ankarsvik som blir 8-2
Alunda mot Sala som slutar 3-7

Lite osäkert mellan Sundsvall och Uppsala men jag tror Uppsala vinner med 5-3

Boden slår IKSU på hemmaplan med uddamåler 5-4 och Skellefteå som tydligen hade stolpe ut i sin förra match tar revanch och slår Dalen men 5-3

I södra såär det många ovissa matcher.
Klart är att Jönköping slår Vänersborg med 7-4 och att Älvstranden på bortaplan besegrar Ingelstad/Växjö. Men de får det tufft "bara" uddamålet så segersiffrorna blir 5-4.

Mina små favoriter Pixbo hoppas jag vinner över Södra Dal men som sagt osvuret är bäst. Jag hoppas på 5-3.
Olofström bör slå CL98 på hemmais, tips 6-4 och jag tror att Warberg slår Göteborg med 7-5.

I min serie västra så tar vi emot Fröjered. Det ska bli kul att träffa David men bullen jag bjuder på kommer inte att vara en "segerbulle".

Skattkärr - Hässelby   5-6
Skattkärr har två raka förluster efter sin seger mot oss. Steg den tjejerna åt huvudet. De blev också anklagade i Köpings gästbok för brutalt spel. Det är absolut inte min uppfattning av laget. Jag såg bara tredje perioden mellan Hässelby och Telge och då var det (enögt?) stor Telgedominans. Fördelen/nackdelen med laget är att vem som kan kliva fram, inga stjärnor utan ett gediget lagspel. Hässelby är ju väldigt duktiga på att vinna med uddamålet.

Rönnby Ungdom - Linköping   3-6
Pratade med Göran (Täby) om deras match mot Linköping och han hade bara gott att säga om laget. Rönnby elit spelar samtidigt så ingen hjälp att få därifrån. Tror på en ganska lätt LIBK seger.

Täby - Köping   5-4
En "höjdarmatch" i serien. Vilka vill vara med och slåss i toppen? Jag tror faktiskt på Täby i denna match, man ska tydligen inte spela på parkettgolvet i Tibble, men som sagt Göran vet vilka som man ska hålla ögonen på.

Farsta - Hammarby   6-3
Derby i Farstahallen mellan hemmalaget och Hammarby. Hammarby är inte bra just nu och Farsta blir bara bättre och bättre. Solklar vinst för hemmalaget.

Hagfors - Råsunda   5-4
Hagfors unga tjejer vinner på hemmaplan tror jag. Visserligen kommer de att mötas av ett fysiskt splande Råsunda men trång hall och entusiasm fäller avgörandet.

I Östergötland div 2 så spelas det en lietn seriefinal ikväll. Se tidigare blogg. Tipset är faktiskt att Mjölby lyckas vinna över Solfjäderstaden med 5-4 på bortaplan.

Linköping Ungdom - Boxholm   6-3
"Min" Emma gjorde väl hyfsat ifrån sig i debuten. Alltid svårt att spela med tjejer man inte spelat eller tränat med. Det blir bättre denna match.

IBF Linköping - Finspång   7-2
IBF har lite häng på toppen och det släpper man inte i denna match. Det blir en klar seger!

Åby - KFUM Norrköping   6-4
Vad har hänt med Åby? Jag hade verkligen rankat dem högre i år. Men KFUM Norrköpings "veteraner" ska man väl iaf slå?

Div 2 Södermanland:

Ikväll spelar Torshälla mot Flen och den matchen vinner Toshälla med 7-4
Såg att Vatiainen skulle vara med och det är "tungan på vågen". Hon borde egentligen spela div 1 innebamdy med Telge ;)

Södertälje IBF - Nykvarn   6-5
En prestgematch av "guds nåde".  Nyken vann ganska enkelt i en träningsmatch nu på hösten men så enkelt blir det inte nu. Rockets är förvarnade om deras spel och Ove vet hur det ska tacklas. Ser man på trupperna i sin helhet så är hemmalagets jämnare. Dessutom går ju nio på Igelstaviken och det säger ju allt.
I Nykvarn har ju tydligen Szilvia (mv) ett tillfälligt (?) upphåll och det kan betyda mycket. Hon har gett mycket stadga åt försvaret.

Gnesta - Flen   5-3
Gnesta på hemmaplan är för många lag en "mardröm". Trånga ytor som passar Gnesta välgigt bra.

Strängnäs- Mesta   8-2
Matchen kan väl bara sluta på ett sätt eller hur?

Söndagens matcher i serien är mellan Telge och Onyx och Torshääa och Trosa /Edanö.
Teleg blir bara bätte och bättre om det sen räcker mot Onyx får vi se.

Torshälla - Trosa/Edanö   4-7
Jag tror att Trosas geist slår Torshälla i matchen. Som vanligt kan Torshälla ställa upp med "bästa laget" men som sagt det laget man ställer upp med är ju "bästalaget".

Kommentarer
Postat av: Köpings supporter

Ang. Skattkärrs spel mot Köping, bentacklingen på Frida finns på film eftersom matchen TV sändes. Otroligt fult och helt utanför spelet, vi har heller

inte upplevt Skattkärr som ett fult lag men ett

sådant tilltag kan förstöra en hel säsong eller i värsta fall hela karriären.

2010-12-03 @ 18:19:57
Postat av: Jocke Modh

Varti blev tyvärr sjuk så det stämmer kanske som du sa att hon skulle vara skillnaden på lagen. Nu kryssar vi vidare med väldigt mycket upp och ner.

2010-12-04 @ 08:14:19
Postat av: Jocke Modh

Förstod inte vad du menade med det du skrev om "bästa laget" men i dag var vi bästa laget.

Kul att tjejerna äntligen fick till det ordentligt, det har de förtjänat.

2010-12-05 @ 22:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0