Seriefinaler i div 2...

Östergötland och Södermanland denna helg.

I Östergötland är det fredagsmatch mellan Solfjäderstaden och Mjölby. För Mjölby som kan "komma ikapp" "Fjädern" vid en vinst gäller det mycket. Laguppställningarna ger en indikation om att lagen verkligen satsar på de bästa man har, inte många "på bänken".

Jag ska fundera till i morgon på mitt tips, då jag kör tipset i stort för alla serier.

I Södermanland är det "matchen man gått och väntat på". Södertälje tar emot Nykvarn på hemmais på lördag klockan 12.00. Givetvis kommer jag att vara där och det finns förstås flera anledningar till det. Spännande match med många tjejer från "Rockets" som går på Igelsta, vi ska spela möt Fröjered klockan 15.00 och jag har ju lovat David en bulle (absolut inte en segerbulle).

Det ryktas i Nykvarnslaget om att Szilvia i målet för tillfället har lämnat laget, Rebecca M har tagit en time-out, Rebecca Heed Arvidsson från RIG plockats hem till matchen och att Turinge Miners målvakt Linda Karlsson tar över målvaktsposten.

Självklart kommer jag att "sticka fram näsan" och tippa denna prestigematch i morgon.


Kommentarer
Postat av: Innebandytomten

Läge att fundera på vilka som hamnar i D2a respektive D2b i Sörmland?

Gnesta, Torshälla, Flen, Onyx och Strängnäs slåss ju om de sista 3 platserna. Torshälla och Flen har ju 2 chanser att klara kontraktet och de möts ju i en avgörande match i kväll.

2010-12-03 @ 10:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0