Lugnet före stormen...

på innebandyfronten.  Julen hoppas jag varit bra för alla och att batterierna är laddade inför seriespelet.



det var i alla fall hyfsat med klappar från Tomten under våran gran.

Det fanns nyttiga saker också



så nu kan man sätta på teleslingan kolla på sport och samtidigt promenera, inte illa.

Många lag tar en behövligt "återhämtning" innan allvaret sätter igång. Det är ju nu i januari och februari som allt ska avgöras. Förhoppningsvis har alla lag möjlighet att ladda batterierna med mycket energi.

Vad man kan säga är väl att i elitserien är streckstriderna det intressanta. Kan Huddinge gå förbi Täby? Kan Falun blanda sig i striden? Kan Örnsköldsvik hålla undan för Karlstad och Lockerud? Kan Lockerud slippa sista platsen?

Jag avvaktar nog de första omgångarna i januari, kanske vi vet mer efter den 9:e.

I norra serien spelas det två "hängmatcher" den 5:e januari. Full omgång är det först den 15:e så det är ett långt uppehåll i norra serien. Sala Silverstaden vinner med största sannolikhet serien om man inte dippar som man gjorde förra säsongen men harmonin i truppen är nog bättre i år. Vilka lag som ska följa Ankarsvik ner i tvåan blir intressant att följa men att Alunda och Boden får det svårt är säkert.

Södra serien har Jönköping som vinnare, det kan man nog redan fastslå. Vilka lag som åker ur är lite mer osäkert då Östra fortfarande har kvar att möta lagen som ligger under dem i tabellen. Vinster där och man passerar Vänersborg i tabellen.

"Min" serie den mellersta kör full omgång den 5:e januari och är väl den serie som är mest oviss både när det gäller toppen och botten. Men då får de fyra under strecket börja vinna matcher mot de över strecket för det skiljer 4 poäng mellan Fröjered (ovanför) och Rönnby Ungdom (under).

Runt om i Sverige går det nu många förväntansfulla (kanske lite nervösa också) ungdomar födda 95/96 och väntar på distriktslags SM som går i Karlstad 5-8 januari. Vilka lag som står som segrare är det väldigt svårt att sia om då styrkan på de olika årskullarna varierar mellan distrikten. Men på pojksidan så måste man väl alltid räkna med Stockholm som alltid ligger i toppen. På flicksidan är mina stora favoriter Uppland som jag tror har kvar många som redan var med förra året i Linköping. Lagets stora "stjärnor" är Amanda Delgado-Johansson och Elin Gabrielsson som båda är ordinarie i Sten Stures div 1 lag.

Men SM är stort och nytt för många, det går fort på plan, det är tufft på plan och det är nervöst på plan så allt kan egentligen hända.

Det känns lite konstigt att jag kommer att missa detta nu när jag inte har några uppdrag i distriktslagsverksamheten längre. Jag tror att jag missat ett SM för F/P-15 och DJ/HJ-17 sen jag hoppade med 1995. Men det brukar ju vara mycket bra resultatservice på "nätet" så jag får väl hänga med där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0