Jag har tillbringat stora....

delar av dagen i Wasa Sporthall.

Först var det pretigematchen mellan "Rockets" och Nykvarn, en match som Nykvarn vann med 5-2. Sett till spelet var det inte direkt rättvisa siffror men "Nyken" gjorde förstås de två sista målen i "öppen kasse".

Jag tycker det var en jättebra div 2 match där det var högt tempo och fräna närkamper.

David och hans Fröjered kom tidigt till hallen och det var kul att "tjöta" lite med honom. Även han tyckte att D2 matchen var bra och var inte allför ledsen att behöva vänta på sitt lags entré och matchen mot oss. Pratade också med Rolle Pettersson (DIF) och vi får väl se vad det mynnar ut i.

Matchen mot Fröjered vann vi ganska stort, det blev 12-5 efter stundtals mycket bra spel. Tyvärr "dippar" vi lite ibland och gör inte jobbet helhjärtat, det måste vi förbättra. Jag antar att ett bra ref kommer snart på Telges hemsida så det överlåter jag åt dem.

Jag kan väl iaf säga att "Jossan" är klinisk när det gäller att sätta sina chanser och att det var kul att se Malin Linder skjuta (i mål) och inte bara passa. Att Sara Ladstedt börja göra poäng (3 idag) känns också skönt.

Jag tyckte Fröjered var en positiv överraskning och att David gjort ett bra jobb med laget. De försöker hela tiden spela innebandy och har tankar bakom sitt spel.

Angelica Högberg var väldigt duktig och jag tycker hon var bäst på plan, i henne har Fröjered en matchvinnare.

Vad som hänt i övrigt återkommer jag till i min nästa blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0