Inte många matcher .....

i div 1 serierna denna helg. Elitserien har uppehåll och höstserien i div 2 Södermanland är färdigspelad. Även div 2 Östergörland har spelledigt denna helg.

I norra så spelas det två matcher:
Umeå  City - Sundsvall   5-3
Trots att det är Sundsvall som har störst behov av poäng just nu tror jag på Umeå seger på hemmaplan.

IKSU Ungdom - Ankarsvik   6-2
Får Ungdom förstärkning från elitlaget? I och för sig bör man slå Ankarsvik utan elitspelare.  

I södra spelas det en match mellan:
Vänersborg - Olofström   5-4
Jag tror Vänersborg på hemmaplan kan rå på Olofström. Laget har stort behov av tre poäng för att kunna hålla sig en bit från strecket.

i mellersta så har jag ju redan tippat Hagfors - Råsunda i en tidigare blogg så här kommer tipset för de andra två matcherna:
Linköping - Skattkärr   5-3
Att Skattkärr har tre raka förluster efter vinsten mot oss (Telge) samt att Linköping sett starka ut på slutet får mitt tips att gå i hemmalagsfavör.

Fröjered - Köping   4-4
David vet hur Köping spelar efter förra säsongens matcher då han tränade Vänersborg. Kan han få Fröjered att stå upp mot Köpings fart så har de stora chanser till poäng. Jag tror på en poäng och ett resultatlöst SD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0