I div 2 serierna...

så blev det väl ganska väntade resultat i helgen som var.

I Östergötland så drog Solfjäderstaden ifrån lite och leder nu med fyra poäng före IBF Linköping som gick förbi Mjölby. Det ser alltså ut som om det är två lag (IBF och Mjölby) som ska försöka komma ifatt ledande "Fjädern". Åby vann som väntat över KFUM Norrköping men är 5 poäng efter Mjölby så jag har svårt att tro att de ska kunna komma ikapp. Däremot tror jag att de kan ställa till det för de andra tre i toppen. Ungdom vann sin andra raka match men förlorar Emma som går tillbaka till LIBK för att försöka ta en plats i startlaget i januari.

Södermanland har spelat färdigt sin höst serie och nu väntar den "riktiga" serien (2A vår) för lagen. Dubbelmöte och effektiv tid, det ska verkligen bli intressant att följa den. Det blir Nykvarn, Södertälje, Torshälla, Trosa/Edanö, Gnesta och Onyx som spelar i den.  Blir det en tvekamp mellan Nykvarn och Rockets eller ska något annat lag blanda sig i? Får Trosa förstärkningar inför den serien, jag tror det.

Jag ska fundera lite på det sen kommer jag med ett tips.

Div 2B innehåller också sex lag, Strängnäs, Telge U, Flen, Mesta från "gamla" tvåan, samt Kvarnen och Turinge från div 3. Det ska bli kul att se hur Kvarnen och unga Turinge går i den serien.

Tjejerna i skollaget fick respass i första omgången av SM då Celsiusskolan blev för svåra. Förlust med 2-0 i en match som kunde lika gärna vunnits av oss med de siffrorna. Första matchen vi spelade vanns övertygande mot Solna med 7-2.

På Telges (div1) träning igår var det med en ny spelare som jag hoppas kunna presentera inom kort.


Kommentarer
Postat av: Matte

Undrar vem det kan vara, hmm ;-)

2010-12-08 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0