Helgens tippning var....

väl inte heltfel. Såklart fanns det några missar men i stort sett ger jag mig själv godkänt.

KAIS slog IKSU och kryssade mot Rönnby så där var det väl inte full pott i tippningen direkt. Att DIF skulle slå Huddinge och att Falun skulle förlora sina två helgmatcher mot Rönnby och IKSU gick ju in.

I norra serien så tippade jag 4-3 till IKSU mot RIG, det blev 4-4 inte så illa. Rätt segrare på Sten Sture, Sala, Uppsala och Skellefteå. I Bodens match hade jag inte ens rätt på motståndare så då kan det ju bara bli fel.

Södra seriens matcher kan man väl nästan säga var full pott. Ingelstad - Älvstranden tippade jag en tight match med uddamålsvinst för Älvstranden, det blev uddamålsvinst men först i SD. Annars tippade jag rätt vinnare i alla matcher och var faktiskt väldigt nära rätt resultat i matchen Pixbo - Södra Dal. Resultatet 6-3 och mitt tips 5-3.

I mellersta så var väl helgens överraskning att Hammarby rådde på Farsta. Julia "Jullan" Jernberg var åter med på plan och blev tungan på vågen med sin två mål och två ass. Kul för Bajen att hon åter är med. Ytterligare en förstärkning är att Erika Sjöberg återvänder från Djurgården.

Hässelby vann stort mot Skattkärr och det var en imponerade vinst på Skattkärrs hemmaplan. Laget får mycket beröm på Skattkärrs hemsida:

http://www.laget.se/public_lag/public_popup.asp?name=SKATTKARRSIK_DAMLAG&id=45904&p1=referat&item=1868100

och vi i Telge kan bara göra vårt för att hålla Hässelby bakom oss.

Som jag bloggat om tidigare så köpte Linköping en vinstlott när man fick möta Rönnby Ungdom denna helg. Elitlaget hade också matcher så ingen spelarhjälp från dem. Det blev en komfortabel seger för Östgötatjejerna och laget klev nu upp på säker mark.

Täby tog en väldigt meriterande seger mot Köping som nu tappade tre viktiga poäng i jakten på seriesegern. Men både Köping och givetvis också Täby är fortfarande heta kandidater till den.

Jag hade alltså tre rätt av fyra i mellersta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0