Det blev en hel...

del överraskande (för mig) resultat igår.

Att vi (Telge) skulle rå på Farsta på hemmaplan var något som jag hade räknat med och det gick ju väldigt bra. Matchen slutade 10-0 med bud på fler mål. Skärpan i avsluten var inte den bästa så det blev en hel del "missa mål skott" i öppna lägen. Farsta var också väldigt duktiga på att täcka skott och det var många skott som hamnade i "täcket".  Många sjuka/skadade backar gjorde också att Peter fick plocka upp D2-tjejen "Bella" Edström" och hon skötte sig riktigt bra.

Att Fröjered skulle förlora stort mot Skattkärr var inget jag trott. Skattkärr vann övertygande med 7-0 och enligt rapporter så var det helt i sin ordning. Kanske några mål för stort. När Skattkärr får till sin box och sitt snabba kontringsspel att fungera så är laget väldigt farligt, det fick ju vi i Telge erfara.

Linköpings seger mot Hagfors var iaf väntad. När jag åkte till Wasa Sporthall så ledde laget med 5-1 och det var 5 min kvar av matchen. Allt enligt rapporter på SIBF:s hemsida. Träffade folk i hallen och sa att "LIBK tar en stabil seger mot Hagfors" fick sen höra att slutresultat blev 5-4. Vad hände? Tydligen hade bortalaget en boll i stolpen i sista sekunderna också.

I södra vann Engelholm över Södra Dal och det hade jag inte väntat mig. Jag tror att Engelholm iaf får det svårt att nå över strecket då det är nio poäng upp till laget (Vänersborg) ovanför detta. Jag gick länge och surade över den "dåliga" rapporteringen från Ingelstads match mot Östra. Fick sen reda på att matchen var inställd p.g.a. takläckage". Inte lätt att rapoportera då. Kryss mellan Olofström och Warberg gynnar förstås Jönköping som nu leder serien med 12 poäng.

Norra seriens resultat var mera väntade. Att Sala skulle slå Umeå City med så stora siffror som 15-4 var kanske lite oväntat. Madelen Backlund gjorde 8 nya poäng och har nått 50 poäng på 11 matcher, stort. Sten Sture hade det tuffare mot Skellefteå och vann med uddamålet (4-3) genom två mål i slutperioden. Fem poäng upp till Sala känns som ett stort avstånd då Sala ser väldigt stabila ut.

Att Linköping Ungdom skulle slå Mjölby i div 2 Östergötland kom som en överraskning. Jag antar att man gottar sig åt det resultatet i Motala. Vinner Solfjäderstaden sin match idag mot KFUM Norrköping har man nio poäng upp på Mjölby. Hotet om seriesegern kommer isf från IBF Linköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0