Det är väldigt många...

matcher i de olika serierna. Om förra helgen var lugn så är denna helg dessto mer intensiv.

I elitserien så dras intresset till triangeldramat i botten, vilket lag ska åka ur och vilket ska få kvala. Striden står som jag ser det mellan Örnsköldsvik, Karlstad och Lockerud.

Karlstad möter i helgen både IKSU och Rönnby på hemmaplan och dessa möten lär inte inbringa några poäng till värmlandstjejerna. Örnsköldsvik tar emot Huddinge, som gått bättre än väntat, på hemmaplan och vinst där så tar man ett stort kliv från botten. Jag tror att man lyckas med att ta poäng i den matchen. Lockerud spelar även de på hemmais denna helg och möter KAIS och Falun. Det blir inte några poäng för Lockerud heller tror jag, KAIS är för bra och Falun måste vinna för att kunna få häng på sista slutspelsplatsen.

I norra är det matcher både lördag och söndag. Sala bör hålla undan i toppen med två vinster i helgen. När det gäller striden runt strecket så kan helgen matcher göra att det klarnar, då Dalen möter Sundsvall och en vinst där göra att man hamnar på säkrare mark.

I södra så "tjuvstartade" omgången med fredagsmatchen mellan Göteborg och Älvstranden. Kryss i matchen och resultatet 3-3 där Göteborg kunde kvittera när det bara var 40 sekunder kvar av matchen. Oavgjort är ett ganska vanligt resultat i derbyna mellan lagen.

Östra har en väldigt viktig bortamatchen mot Ingelstad/Växjö, vinst i den matchen och man är bara en poäng efter Vänersborg som ligger ovanför strecket. Jag tror att Jönköpingstjejerna grejar och vinner med 5-3.

Det andra Jönköpingslaget (JIK) tar emot CL96 från Kalmar och bör väl vinna den matchen ganska komfortabelt, tippar 7-3.

Matchen mellan Olofström och Warberg är mer oviss men jag tror på hemmaseger med uddamålet , 6-5 tippar jag.

Engelholm tar inga poäng mot Södra Dal utan det blir bortavinst med 6-3.

I "min" serie så tar Telge emot Farsta som förlorade mot Hammarby, vilket jag inte räknat med. Laget fick också en SD-förlust mot Rönnby i senaste matchen och det är inte särskilt optimalt att tappa så många poäng i "sex poängs matcherna".

Skattkärr möter Fröjered som var väldigt nära att ta poäng mot Köping i senaste matchen. Ett lite konstigt domslut i slutminuterna gjorde att Köping kunde sätta segermålet efter 19,11. Surt sa räven och David. Skattkärr har sen de vann över Telge fyra raka förluster och jag tror de får sin femte i helgen. Vinst till Fröjered med 5-4

Linköping som gått bra på slutet vinner hemma mot Hagfors med 6-4.

Spännande derby i Täby mellan hemmalaget och Hässelby. Hässelby drog de längsta trået i första mötet men nu blir det utjämnat då Täby vinner med 4-3

Rönnby Ungdom utan elithjälp får det svårt mot Köping och förlorar med 7-4.

Det spelas ett Stockholmsderby till då Hammarby möter Råsunda. Oviss match där jag tror på ett oavgjort resultat. Tips 4-4

I div 2 Östergötland så vann IBF Linköping fredagsmatchen mot Boxholm med hela 9-0 och laget har verkligen blandat sig i toppstriden. Ett nyförvärv kan vara på gång men om det är fågel eller fisk vet jag inte. Mer om det senare.

Mjölby möter Ungdom och den matchen ska man bara vinna om man vill vara med och kämpa om seriesegern. Tror också att man fixar det och vinner med 7-4.

Solfjäderstaden möter KFUM på bortaplan och vinner den matchen med 8-3.

Finspång - Åby slutar med en bortavinst, tips 2-7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0