Då har vi sökt...

NIU certifiering f.o.m 2012. Jag undrar om det går bättre denna gång, jag hoppas det men om man ska se till hur utfallet blev efter ansökningarna till 2011 kan man ju undra.
 Det fanns ju enligt innebandyförbundet vissa prioriterade områden inför denna ansökan och ett var norra/centrala Stockholm. Vad jag kan se så är det inget gymnasium i den regionen som sökt.

http://www.innebandy.se/sv/Nyheter/2010-Utveckling/24-skolor-ansoker-om-NIU-certifiering/

Med anledning av det så kan vi förstås ligga bra till, men även Vackstanäs har sökt förstås. Man kan också fundera över om Södermanlands innebandyförbund får yttra sig denna gång, det fick de tydligen inte inför ansökan till NIU 2011.

Multihallen ska tydligen också efter mycket om och men bli verklighet. Förslaget är tydligen att den ska byggas i anslutning till skolan (Igelstaviken). Jag har varit inne på kommunens hemsida och sökt om ett besked men hittar inget, det jag vet har jag läst i LT (Länstidningen).

Jag tror när jag får se att bygget startar.

Många matcher i de olika serierna denna helg, ska kolla runt lite och kommentera. Jag återkommer om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0