Tänkte jag skulle blogga...

lite om div 1 mellersta som ser ut att bli en tuff serie. Jag har varit ute och kollat runt lite på lagens hemsidor och vissa har inte mycket nytt att komma med.

Värst är nog Västerås hemsida som är helt död, vad händer i den klubben? Andra mer eller mindre intetsägande sidor är Linköpings och Täbys.

Men jag tänkte ta lagen i bokstavsordning och börjar alltså med Fröjereds IF.
Laget halkade in lite på ett bananskal då Surte drog sig ur. Laget hade förlorat i kvalet mot Hagfors IF i SD och föll alltså med minsta möjliga marginal.

David Karlsson är ny tränare i klubben och det ska bli intressant att se vad han kan göra med laget. David lärde jag känna när han tränade Vänersborg förra säsongen och det gjorde han klart godkänt.
Vad David själv tycker:
http://www.youtube.com/v/hnbl47GYnUc&color1=0x6699&color2=0x54abd6&hl=sv_SE&feature=player_embedded&fs=1

Laget består av ett gäng unga tjejer som har framtiden för sig frågan är bara om de hinner utvecklas tillräckligt mycket redan denna säsong för att hålla sig kvar.

Några nyförvärv från Skövde (4 st) och en hemvändare från Husqvarna kan man iaf presentera. En relativt tung förlust är givetvis Lilly Djurberg som gjorde 39 poäng för laget i div 2 förra säsongen. Jag tror hon har flyttat till Jönköping för studier.

Att laget troligtvis hamnar på den undre halvan är också ett tips från mig men då man ännu inte vet statusen på alla lag så kanske det är bäst att avvakta med tips om placeringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0