Råsunda är nog den...

klubb förutom Västerås som jag har minst koll på. Hemsidan ger inte mycket besked om hur truppen - nyförvärv - tappade spelare ser ut.

Vad jag vet är att Susan "Garpen" Garpensund flyttat till andra sidan jordklotet (Australien). Där har laget tappat en viktig pådrivare och duktig center. Andra förluster är förstås poänggörarna Lisa Johnsson och Josefin Nilsson som båda skrivit på för Djurgården.

Även deras tränare förra säsongen Jeanette Giörtz har skrivit på för DIF. Vilken som kommer att ta över efter henne vet jag inte.

Nyförvärv som jag vet om är två backar från Älvsjö.

Trots att laget kom trea förra säsongen tippar jag att de hamnar på undre halvan fast väldigt nära gränsen till övre.


Kommentarer
Postat av: Info

Det är DJ tränarna som tagit över Råsundas damlag!



Man har lyft stora delar av DJ laget till damerna. Sedan så har man fått några nya:

Ann Johnsson - Klubb?

Jessica Reinholdz - Djurgården

Maria Sjöström - Sten Sture

Elina Liif - Älvsjö

Frida Hallqvist - Älvsjö



Dessa lyfter man från DJ laget:

Melina Teske

Linda Nilsson

Therese Myrbäck

Matilda Dale

Beatrice Hallin



Kommer i år garanterat att hamna på den nedre delen av tabellen!

2010-08-18 @ 07:02:00
Postat av: Info

Råsundas damer har ny hemsida!

2010-08-18 @ 11:36:03
URL: http://www.laget.se/RASUNDAIS/start.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0