Kan något annat lag....

hota Nykvarn eller Södertälje i div 2 Södermanland. Jag tror inte det utan seriesegern blir en kamp mellan dessa två lag.

Båda lagen har värvat friskt inför säsongen och har väl i stort fått ungefär likvärdiga nyförvärv. Men när det gäller förluster så har "Nyken" tappat några fler. Rockets stora förlust är förstås Matilda som försvinner till RIG i Umeå de har ytterligare några förluster men inga som var bärare av laget.

Nykvarn tappar också en tjej till RIG då Rebecca Heed-Arvidsson också kommit in på skolan. Den stora förlusten är förstås Sara "Ladan" Ladstedt som fortsätter spela div 1 innebandy men nu i Telge. Ett par till som spelade mycket förra säsongen har tydligen tagit en "time-out" så får vi se hur länge den varar.

Jag trodde efter förra säsongen att Onyx och Trosa/Edanö skulle kunna blanda sig i striden men tunga förluster för båda lagen gör att de nog får vara med och slåss om placeringarna 3 och nedåt.

Telge kommer att bygga ett nytt lag under Carinas ledning och utbildning för att så småning om kunna ta ytterligare ett kliv upp är viktigast.

Strängnäs tappar flera av de bästa så de får också inriktasig på att "börja om" med nya spelare

Gnesta är den stora förloraren i år, de har tappat en 6-7 spelare från förra året och får det nog jobbigt.

Flen vet jag inte så mycket om men inte blir det någon topplacering iaf.

Katrineholm får tillbaka Jojjo från Telge och jag antar att Stina också hänger på för det skulle ju vara synd om hon slutar. Det gör att Katrineholm iaf blir bättre än förra året sen får vi se hur långt det räcker.

Tillslut har vi Torshälla som är ett rutinerat gäng men om alla "orkar" köra vidare vet jag inte. Det var väl lite si och så förra året.

Det ska bli intressant att följa "Nyken" och "Rockets" i Go och Gla Cup, den kan nog ge en liten fingervisning om vilket lag som ser starkast ut.

Kommentarer
Postat av: Ante

Är Mesta som spelar i 2:an inte Katrineholm.. Annars ser ditt tips bra ut :-)

2010-08-03 @ 18:26:54
Postat av: En som också analyserar

Snygg analys, som jag tror stämmer rätt bra, förutom att jag tror Torshälla om de inte fått allt för stora förluster i sommar kommer ligga topp 3 alt 4 beroende på Telge.

2010-08-03 @ 19:07:43
Postat av: Rosten

Oj, missade att det var Mesta och inte Katrineholm. Det skulle väl innebära att Miners får jobba för första platsen i div 3

2010-08-03 @ 21:06:41
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: Värvat friskt?

NIF har värvat 2 spelare, så har 3 tagit kontakt själv.

Bra analys annars:)

2010-08-04 @ 14:43:44
Postat av: David

Jag tycker att oavsett hur en klubb har fått en ny spelare så har ju trots allt klubben i slutändan värvat den spelaren eller har jag fel?

2010-08-04 @ 23:02:00
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Värvat frisk?

Jodå, visst är det så, håller med:)

Var mest en kommentar jag lade in efter att ha läst förra inläggen i denna blogg:



"Förhoppningsvis kan jag inom kort presentera två nyförvärv till D2 laget och jag vill påpeka att vi inte värvat utan det är spelarna som sökt upp oss"



:)

2010-08-06 @ 18:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0