Hagfors IF är också....

nykomling i div 1. Laget (klubben) lever i symbios med gymnasiet i staden som har en innebandylinje (REK) där jag tror att många tjejer går/gått.

Tränaren för laget Johan Gustafsson är också lärare på gymnasiet. Jag kan tänka mig att laget är ett "mini RIG" vilket innebär ett ungt lag.


Johan Gustafsson

Ambitionen under sommaren har varit att bygga upp tjejernas fysik för att kunna stå emot det tuffare spelet i div 1 om man jämnför med div 2. Jag känner Johan sen alla våra REK-träffar i förbundets regi och vet att han ser mycket till ambition och motivation när det gäller tjejerna. Det kommer alltså att vara ett ungt, talangfullt och supermotiverat lag som kommer till spel i div 1.

Några nyförvärv är också presenterade och det intressantaste är en talang från Öland (Färjestaden) som flyttar till klubben för att gå på gymnasiet. Hon heter Caroline Persson spelar back och var kapten i Smålands distriktslag (F-15) förra säsongen. Andra distriktslagsspelare som signat är två Värmlandstjejer, målvakten Sandra Jansson och backen Jennie Olsson. Dessa tre tjejer är alltså födda 94. Två duktiga systrar Hultgren, Emma och Johanna har också skrivit på, de kommer från Lesjöfors.

Lagets bästa poänggörare och poängdrottning förra säsongen (div 2 Värmland) var Linnea Nilsson med 44 poäng, 39 poäng gjorde Sabina Bromander, Katrin Sjöberg och nyförvärvet Johanna Hultgren.

Det kommer antagligen vara seriens yngsta lag som Hagfors ställer på benen så det ska bli intressant att följa vad Johan kan göra med laget.

Jag tippar undre halvan för laget men som sagt all info om övriga lag finns ju inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0