Även Hässelby SK IBK har...

nya tränare inför denna säsong. Samuel Rosenkvist (från Bele/Barkaby D2) och Jonas Engman (Sollentuna herrar) är de två som ska styra Hässelby.

Laget hamnade på 5:e plats i debutsäsongen (div 1 östra) och det var ett klart godkänt reultat. Hässelby har ett ganska ungt lag med en ålderskoncentration 18-20 år så tjejerna bör fortfarande vara under utveckling.

Nya i laget är Ida Ternvall (Bele/Barkaby) som var med och vann SM-guld med Stockholm i våras. En duktig tjej som jag tror Hässelby kommer att få stor nytta av. Ett annat nyförvärv är Sara Larsson från Järfälla. Klubben lånar också duktige målvakten Michele Simpson av Djurgården (Balrog).

En träningsmatch vet jag att laget spelat och det blev oavgjort mot Sten Sture (4-4).

Hässelby hade förra säsongen ett genomtänkt spelsystem som de lyckades väldigt bra med. Jag antar att många klubbar har läst av det inför denna säsong men mitt tips är att laget hamnar på övre halvan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0