Vad vet jag om...

helgens motståndare Råsunda? Egentligen inte mycket. Någon hemsida med info (aktuell) existerar inte vad jag kan se så hur årets trupp ser ut har jag ingen susning om.

Det är ju iaf ett lag som spelat i div 1 i några år så rutinen bör ju finnas där. Placeringarna de senaste åren är 5-5-6-4. Känns alltså som ett typiskt mittenlag. De har en center och ledargestalt i Susan Garpensund, som jag har haft med i stadslaget för en herrans massa år sedan. De fanns i förra årets trupp även några "frächa" stadslagsspelare, jag känner igen Izabell Back och Jessika Kylås. Några andra har prövat på U-19 landslagsspel så jag tror att rutin saknas det inte i laget.

Förra säsongen såg jag deras match mot Telge och då spelade Råsunda en väldigt bra innebandy, tror de vann med 7-3. Jag har för mig att de gjorde en väldigt bra höst för att sen tappa på våren.

Men som sagt en ny säsong och kanske en ny trupp, det får väl helgens matcher visa. Jag hoppas att matcherna kommer ge oss några nya pusselbitar att sätta på plats. Tyvärr saknar jag en hel del backar till dagens (lördagen) match, då varken Camilla, Anna eller Linnea kan komma till spel även Emma Kinnhammar är ett osäkert kort. Där väntar jag besked nu på fm om förkylningen är på väg upp eller på väg ner.

Det är ju bara tre inplanerade träningsmatcher kvar innan seriepremiären och alla bitar är ju inte på plats än.

Jag har ju tippat Östergötalnds div 2 för ganska länge sedan mycket har hänt i lagen sen dess så jag kommer nog att komma med en uppdatering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0