Tippa är kanske inte...

min starka sida men denna gång spikade jag första matchen. Råsunda slog som jag tippade Vendelsö med 6-2. Det känns ju som ett normalt premiärresultat där ett rutinerat Råsunda möter ett premiärnervöst Vendelsö. Jag tror att när Vendelsö spelat in sig i ettan så kommer segrarna också

Jag var också inne och följde "live-rapporteringen" av matchen Linköping Ungdom - Södertälje Rockets som slutade 10-5. Det var alltså "min" klubb Linköping mot "mina elever" i Södertälje. Var mina sympatier låg är ju inte så svårt att gissa.



Det blev alltså platt fall för Tobbe och grabbarna. Men både Yousif (tränar på uttalet)



och Andreas

 

blev tvåmålsskyttar.

Jag har kollat runt lite på bloggar och det tippas en hel del. När det gäller våran match så går tipsen i Vänersborgs favör. David Karlsson tränare i Vänersborg skriver så här på sin blogg: http://innebandydavid.blogg.se/

Match 3. Vi själva då mot ett Linköping som går ut med en topp 3 målsättning medan vi själva inte går ut med någon officiell utan håller det inom laget vad vi har för mål. Tips 6-3, vi är grymt hemmastarka och har mycket bra självförtroende med 12 raka segrar i cupmatcher och en målskillnad på 51-6. På hemmaplan i år har vi slagit Huskvarna med 14-1 samt Marstrand med 9-2 så vi är starka hemma och tror på seger.

Så nu vet vi vad vi har att vänta. Vänersborg borta ser jag som en av de svåraste matcherna och det gäller att vi är med från början. Det ska i alla fall bli kul att serien drar igång. Tyvärr har vi drabbats av lite strul med övergångar och licenser så hur truppen ser ut vid matchstart är ännu inte klart.

Tyvärr så stoppade min envisa förkylning mig från att åka och kolla på internmatchen P-15 stadslaget, det blev horisontellt läge istället för läktarplats. Men idag så hoppas jag att jag orkar se två matcher Balrog - Dalen och Telge - Borlänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0