Sista träningen inför...

seriepremiären tycker jag var mycket bra. Det var praktisk teori hela träningen, d.v.s spel. Alla utom Sandra var på plats så vi var 21 + 2 med de tre som testar med oss för närvarande. Truppen kan alltså växa ytterligare så det kommer att bli stenhård konkurrens om platserna. Samtidigt har vi gjort klart med matcher mot lag i Östergötlands D2, så även de som inte får speltid i ettan kommer att få bra matcher.

 

Jag går ut "stenhårt" och tippar första omgången i vår serie:

Skattkärr - Nykvarn     5-3
Jag var inför säsongen osäker på Skattkärr men efter deras insats i "Kallsta Open" så lutar det åt en hemmaseger. Skattkärr ska tydligen vad jag har hört vara ett "tuta och kör"-gäng och den spelstilen tror jag inte passar Nykvarn som har en spelidé.

Marstrand - Kumla     3-6
Kumla var också de ett osäkert kort. Några tunga förluster framför allt poängmaskien Sofia Atterfors trodde jag skulle påverka mycket. Men det ser ut som om några starka nyförvärv framför allt försvarsmässigt har höjt laget.

Örebro - Köping     3-8
Får Köping igång sitt spel som bygger på snabbhet så har hemmalaget inte mycket att hämta. Örebro med många nyförvärv har hittills inte direkt imponerat men nu är det skarpt läge så vi får se vad de kan åstadkomma.

Pixbo Ungdom - Surte     3-4
Surtes lite äldre tjejer med rutin slår Pixbos ungdomars entusiasm. Fast derby är ju alltid derby så man vet aldrig.

Vänersborg - Linköping     X-X
Den matchen får ni läsa om på måndag.

I övrigt var det en del av eleverna som sprang Cooper idag och jag kan ju (tyvärr) konstatera att:



man är snabbare än vissa!

I morgon så spelar P-15 stadslaget en internmatch som jag hoppas jag kan kolla på, ska bli intressant att se hur Danne Bron-Sundbom och Ulf Svärd lyckats hittills.

Kanske det blir Telge - Borlänge (div 1 östra) på lördag också. Hur det går i den matchen och övriga i östra berättar jag i morgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0