Nu har jag joggat...

runt tre varv i spåret och rensat bort de sista tankarna från fredagsmatchen. Jag tror att vi hamnade i en mental fälla som jag egentligen borde ha sett och åtgärdat.

Stockholms stadslag, som jag basar över, vinner många matcher (tror jag) på deras mentala inställning, som egentligen finns där automatiskt efter många års framgångar. De går in i varje match för att vinna den, medans många distrikt som de möter går in i matchen för att inte förlora den. Den lilla nyansskillnaden i den mentala inställningen är avgörande.

Samma sak hände med oss i fredags. Vi gick in till sista perioden för att inte förlora matchen. Örebro gick in för att vända matchen och vinna den. Det känns som om  resultatet talar för sig själv.

Vad tror ni? Kommentera gärna!

Nästa match för oss är borta mot Marstrand en söndagkväll 17.00 - HÄRLIGT!!

Kommentarer
Postat av: Tony

Bevingade ord från Sumpan. MAN MÅSTE VÅGA FÖRLORA NÅGOT (t ex en hörntand) FÖR ATT VINNA ALLT.

2009-09-27 @ 21:39:33
Postat av: Niclas

Har också funderat på precis det du skriver.....och tror att det är en del av det som hände...

2009-09-28 @ 10:30:54
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: Rosa

Tror inte vi gick in och tänkte att vi INTE skulle förlora...Men det är min åsikt!(kan bara tala för mig själv! jag tänker alltid vinst) men klart vissa kanske fick darren när Örebro tog in på oss...Och när inget hände? så blev alla stirriga. Där måste nån ta tag i taktpinnen och dirrigera:) För när en orkester inte spelar samma mellodi då låter det inte vackert!! och ljudet blir oftast falskt...

Det var ju fint skrivet av en som inte kan spela musik eller sjunga...men har nog ganska bra taktkänsla=)

2009-09-28 @ 15:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0