Igår kväll var...

jag och lyssnade lite på när Södermanland hade föreningsträff. Mötet var på Igelstavikens gy så jag var lite av "vaktmästare" och kollade så att allt funkade.

Bland annat så diskuterade man hur man ska få tjejer att fortsätta spela och inte lägga av så tidigt som nu. Man ansåg att det stora promlemet var att tjejerna klev upp i representationslag alldeles för tidigt coh därför hade "upplevt" det mesta innan 20-års åldern. En del tyckte t.o.m att man skulle sätta en åldersgräns - 16/18 år för att få spela i damlag!

Frågan är om det är en lösning, jag är tveksam av flera orsaker:
1. En av anledning till av unga tjejer flyttas upp är ju att annars kanske man inte skulle kunna ställa upp med något damlag.
2. Duktiga tjejer kan ju "stanna" i utvecklingen om de inte får nya utmaningar.
3. Jag tror mer på att tjejerna matchas för hårt och därför tröttnar, det är bättre se till att de bara spelar i ett lag.
4. Det måste vara väldigt svårt om bara ett distrikt genomför en sådan regel och jag tror att det är omöjligt att få med hela innebandysverige.

För övrigt så har "mittväggen" i Ljungsbro Sporthall pajat, så vår match i morgon mot Östra SK kan inte spelas där. Men vår duktiga lagledare Annette har såklart fixat en ny hall åt oss. Det blir match i Friidrottshallen istället.

Känns ju riktigt bra att det blir match för serien börjar ju nästa helg och det känns inte som om alla bitar är på plats än. 5-15 mot Råsunda svider så det är nog fokus på försvarsarbetet imorgon.

Jag har haft två fina dagar ute i naturen denna vecka (tor/fre). Skött om en "info station" där vi gått igenom vilket sjukvårdsmateriel man bör ha med sig när man knallar i skogarna. När jag pratade om att vitmossa kunde vara ett hjälpmedel när man la ett tryckförband vid en blödning så pekade ingen elev på vitmossan utan trodde mer på renlav.


Vitmossa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0