Här kommer tipset inför...

helgens matcher. Jag börjar med div 1 östra:

Borlänge - Hagunda     2-6
Borlänge imponerade inte på mig i matchen mot Telge. Jag tror de kommer att få det svårt i serien i år. Hagunda fölorade bara med uddamålet mot Västerås i premiäromgången och det imponerade mer.

Hammarby - Telge    3-4
Premiäromgångens skräll (enligt mig) var Hammarbys förlust mot Hässelby. De har mycket att bevisa mot Telge som hade en enkel resa i första omgången. Trots bättre spel från Hammarby blir det en förlust till.

Råsunda - Hässleby     6-3
Återigen ett Stockholms derby och derbyn är ju alltid svårtippade. Men Råsunda ångar på och deras tyngd kan inte Hässelby stå emot. En säker Råsunda seger alltså.

Rönnby Undom - Vendelsö    4-3 i SD
3-3 efter full tid, sen avgör Rönnby i sudden. Vendelsö behöver några matcher till för att hålla i tre perioder. De kan mycket väl leda inför sista.

Västerås - Sala Silverstaden     4-7
En målrik match som Sala vinner för att de är bättre helt enkelt. Västerås imponerade inte i premiären medans Sala slog tillbaka Rännby ganska enkelt. Sala bör ju vinna om de ska ha Västerås bakom sig när serien är färdigspelad.

Återkommer i kväll om hur västra slutar i omg 2 samt lite tankar om Cooper-test.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0