En lördag med...

många tankar har jag haft. Mycket energi har gått åt efter förlusten mot Örebro. Många tankar hit och dit om truppen, ledarna, organisation runt om. Det fanns en hel del som störde mig (positivt/negativt) redan innan match så fokuseringen låg ibland på helt fel saker. Det är lite som vi bör prata om i samband med träningen på måndag.

Lite om matchen då....

Vi började som vanligt med 2 backpar och tre kedjor. Vi får en kalasstart! 1-0 redan efter 42 sek då Wiman kan slå in bollen efter ett skott från Linnéa. Det var ett frislag framför mål som Jessica tog, hon petade bollen till Linnéa. Ett frislag behöver inte vara svårare än så. Efter 1.18 så "smäller" det igen. Wiman jobbar bakom deras mål, lägger in bollen till Lisa (förstås på rätt plats) som lite på halv-volley kan slå in bollen. Vi har matchen och när Örebro får en tvåa mitt i perioden så kommer 3-0. Vi är starka i PP. Emma R driver in i slottet släpper bollen bakom ryggen till Hanna och ytterligare ett PP-mål är ett faktum. 16.03 in i perioden gör "Jojjo" 4-0 efter ett backslarv i Örebro. Jag hade hoppats på att vi skulle hålla nollan perioden ut men Atterfors ville annat, 18.10 stod klockan på när reduceringen till 1-4 kom. Jag tror deras 3-målskytt (Nyman) från premiären passade.

Andra perioden blev helt annorlunda än den första. Ett taggat Örebro började kämpa och springa som "dårar" över hela planen. Jag måste prata med Peter om vad de dricker i pausen. En 2-4 reducering kom efter 11.07 och det taggade förstås gästerna ännu mer. Vi kan svara med att göra 5-2 målet när det är c:a 5 minuter kvar. Rosa var inblandad men tror det var ett självmål, saknar ju protokollet.

Tredje perioden och Örebrotjejerna har tydligen fått mer trolldryck av Peter i pausen. De kommer in och kämpar ner oss totalt. Målen trillar in och jag är inte med som coach heller. Missar att ta time-outen vid rätt tillfälle så det kvarstår en förvirring och ängslan hos oss. Vi gör en hel del inviduella misstag. Spelar med små marginaler och passar där vi inte ska göra det. Mer till tjejerna om det på måndag. Det är som sagt lättare att jaga än att bli jagad. Det som vi gjorde i premiärmatchen (jaga) fick vi emot oss i den här matchen. Perioden slutade alltså 0-5 och den "givna" segern försvann som en avlöning. Trots att vi gör Örebro bra med vårt spel så måste jag hylla dem för att de inte gav upp utan slet som djur för att vända matchen. Atterfors måste väl vara väldigt nöjd med sin insats.

Det är givetvis ingen katastrof att förlora en match, det är ju 16 kvar. Men att förlora en match som man lyckats jobba upp till en 5-2 ledning känns surt.

Det känns iaf som om jag (plus en del andra) analyserat färdigt och tar nu nya steg mot nästa match. Marstrand borta på söndagkväll 17.00, härligt!!

Idag ska jag försöka hinna med att se Nykvarn mot Vänersborg. Hade ju tänkt se derbyt mellan Huddinge och Balrog men ett uppdrag till Arlanda sätter käppar i hjulet.


Kommentarer
Postat av: ösk

Haha det var inte Peters trolldryck det var tändvätskan från dina tidigare blogginlägg som taggade oss.. Tack!

2009-09-27 @ 15:14:04
Postat av: Rosten

OK; är det så illa. Då får jag alltså sluta att blogga!

Over and out!

2009-09-27 @ 15:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0