Då har man sett...

SSK slå Linköping i hockey. Nice. Får väl passa på att reta Niclas i morgon. Det lär nog inte bli så många fler möjligheter men de har ju iaf vunnit en match.

Nu ska jag tippa andra omgången i västra:

Surte - Skattkärr     3-3
Två lag som kryssade i första omgången, där Skattkärr kunde ta hem en suddenvinst mot Nykvarn. Har inte mycket att gå på utom känslan att det blir 3-3 och så har ju David tippat det...:)

Kumla - Pixbo     5-3
Kumla är svåra att möta i Kumlahallen och det kommer Pixbo att få erfara. Tror att deras tjejer med elitserierutin kommer att vara den avgörande faktorn för Kumla.

Köping - Marstrand    6-2
Köping måste vara revanchsuget efter förlusten mot Örebro. Får de igång sitt tempofyllda spel så hänger inte Marstrand med.

Nykvarn - Vänersborg    3-5
Jag har ju sett Nykvarn i några matcher i år samt spelat mot Vänersborg så på det bygger jag mitt tips. Szilvia i målet kan ju förstås göra ytterligare en toppmatch och bära "Nyken" till en seger men jag tror Vänersborg vinner. Jag hoppas att jag får möjlighet att se matchen för jag tror den blir spännande.

Linköping - Örebro     X-X
Det blir en tuff utmaning för oss att möta Örebro. Jag har ju egentligen ingen susning om hur bra de är men att vinna över Köping imponerar på mig. Känns ju som om Peter har bättre koll på oss men han har ju förstås inte sett de nya tjejerna. Sen vet han förstås att Ljungsbro Sporthall inte är att leka med...:). Kan ju alltid hoppas att Davids tips slår in men han hade väl inte så många rätt i första omgången?

Man kan ju hoppas att det kommer att se ut så här vid ett flertal tillfällen:



Cooper-test
Mina elever suckar så fort jag nämner att vi ska köra testet. Själv skulle jag se det som ett utmärkt tillfälle att kontrollera min kondition. Innebandyspelare springer väl alrig 3000 meter på plan? Helt rätt, men innebandyspelare behöver syre till hjärnan i 3 X 20 minuter, annars kommer felbeslut och "yxpass".
Därför förstår jag inte de som "bara springer runt" utan att testa sin förmåga. Jag har ju elever som har sämre tid än en 59-årig man!!  Det ska bli intressant att se vilka som kommer under min tid när vi kör nästa vecka, jag tror väl alla gör det?

Tycker också det är kul att gamla Bergs-tjejen Amanda Larsson går så bra i KAIS Mora just nu, 8 poäng på två matcher är ju lysande!



Kommentarer
Postat av: Peter i Nykvarn

Nyken-Vänersborg 3-5? Jagar du alltid höga odds???

2009-09-28 @ 10:25:27
Postat av: Rosten

;) men Peter ni får väl för f-n tala om att Ladan ska vara med!

2009-09-28 @ 14:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0