Då har jag varit....

på möte med Stockholms Innebandyförbund. Det var ett helt OK möte där vi diskuterade handlingsplaner, kontrakt och rekrytering av ledare bl. a.  Vi hade även en träff med F-15 och P-15 ledarna med lite snack om SM i Linköping. Vet att Johan T är lite intresserad av hur långt vi kommit med stadslagen och kan väl säga att man nu är nere på "små" träningstrupper. Känns ju helt OK när man sitter och ser vilka som ska leda lagen.



Danne Bron-Sundbom är ju en av ledarna för P-15



Daniel Holm och Tony Forsberg kommer att köra F-15



Hermine Dahlerus sköter allt om Stadslagen på kansliet och i bakgrunden Hanna Wiklund ledare för F-16.

Ett gäng med många meriter så kompetensen är hög inom ledargänget i Stockholm.

Nu till övriga resultat i div 1 västra:            Mitt tips

Skattkärr - Nykvarn 4-3 (SD)                     5-3

Nykvarn överaskade positivt eller var det Skattkärr som överaskade negativt? Hur som helst så gjorde Szilvia i Nykvarnsmålet en stormatch. Tre straffar till Skattkärr utdömdes också och det hör ju inte till vanligheten. Tydligen behöver laget öva för alla tre missades. Det ska bli intressant att titta på matchen mellan Nykvarn och (våra motståndare i helgen) Vänersborg på söndag. Det kommer att ge en liten hint om vad vi, Nykvarn och Vänersborgs status i serien.

Marstrand - Kumla 3-5                               3-6

En match som tydligen Kumla kunde vinna ganska lätt. Jag tror att Kumla kommer att hamna på övre halvan och Marstrand på den undre, men efter en match så kanske det är lite vågat att tippa så.

Örebro - Köping 5-2                                  3-8

Där var jag helt ute och cyklade i mitt tips, har jag överskattat Köping eller underskattat Örebro. jag tror mer på det första. Vi ska ju möta Örebro nu på fredag hemma i Ljungsbro så då får vi alltså återigen en tuff match. Men som sagt hemma i "trånga" Ljungsbro brukar vi vara svårslagna. 

Pixbo - Surte 3-3                                       3-4

Jag såg att en gammal "Rockets" bekant Maria Andersson kvitterade för Pixbo och det är ju en back som var mycket bra när hon spelade i Södertälje. Hon gjorde väl också en del landkamper om jag minns rätt. Det var tydligen en jämn match med i stort sett rättvist resultat.  


När det gäller Östergötlands div 2 såg jag att KFUM Norrköping torskade mot Onyx i en träningsmatch och det var väl inte särskilt imponerande. Jag tror inte att Onyx kommer tillhöra toppen i Södermanland detta år. Kristina Blomqvist som var deras stora spelare förra säsongen bor ju i Linköping nu och tränar med oss.

I div 1 östra tippade jag rätt på alla matcher (segrare) utom i matchen Hässelby - Hammarby som Hässelby vann. För mig är det en jätteskräll men som sagt en omgång avklarad och Hammarby kanske inte är bättre?
Borlänge hade en intressant 1-3-1 uppställning när Telge kör med två forwards högt upp i banan vid uppspel. Det var ju en ganska intressant uppställning som de höll fast i trots stora problem för backen. Telge körde ju över Borlänge utan att spela på topp, det ska nog Borlänge vara tacksamma för.  

I morgon är det innebandy på skolan där vi ska börja titta lite på hur skollagen ska formeras. Så det blir killar för sig och tjejer för sig.

Kommentarer
Postat av: Peter Blombergsson

Hej Göte! Pratade ni idag om Bosön och eventeull träningsmatch? Hör av dig Mvh P.B

2009-09-22 @ 00:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0