Äntligen har jag kunnat...

springa några varv. Det var ju ett tag sedan p.g.a en envis förkylning, är ju inte helt OK men hoppas det håller. Det blev iaf 5 km i ett "känna på" tempo.

Match ikväll mot Örebro som överaskade (iaf på mig) genom att vinna mot Köping. Jag får väl slå en signal till Anders och fråga vad som hände. De verkar ju ha en giftig målskytt i Anna Nyman som gjorde 3 i premiären. Attefors känner jag ju till sen tidigare men som tydligen gick poäng lös från första matchen. Det ska också bli kul att träffa Peter. Så får vi hoppas att trenden "inga poäng till Peter i Ljungsbro" håller i sig.

Träningen inför matchen (i onsdags) var det lite si och så med. Förra säsongen (i Bergs) fick ju alla som var friska spela men det är annorlunda i år. Truppen är bred och jämn så man måste jobba på träningarna för att förtjäna speltid.  Hur stor truppen kan vara är ju lite beroende på gruppen. Just nu så blir det lite rörigt när nya ansikten dyker upp på träningarna.

Jag hade ju lovar att dela ut "kex-choklad" efter våra matcher så här kommer utdelningen efter första matchen:



"Fia" vår målvakt (som även kan hantera klubba och boll) får tre kakor för en stabil insats med en som jag tror avgörande straffräddning.



Emma får två kakor för sitt slit och förmåga att skapa när hon har boll. Att hon dessutom bidrog med tre assist gör ju inte saken sämre.



En kaka till "Jojjo" vårt nyförvärv från Skattkärr som kliver in och bidrar stort till att vi vänder matchen i tredje.

Se detta utdelande som en kul grej, jag skulle väl kunna dela ut många kakor men som sagt dessa tre får premiäromgångens kakor.

Kommentarer
Postat av: Fotografen

Snygga bilder...

När kan jag hämta ut mitt arvode!!??

2009-09-25 @ 17:16:39
Postat av: ösk fan

Väggen är uppe hoppas jag. men matchrapportering är inte igång. kasst!

2009-09-25 @ 20:58:55
Postat av: Rosten

Mycket kan man beskylla mig för när det gäller matchen, men inte f-n är det mitt fel att matchrapporteringen inte fungerade!!!

2009-09-26 @ 00:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0