Tänkte jag skulle...

tippa helgens matcher i div 2 Södermanland och Östergötland. Resultaten i mina tips har väl varit helt OK, kanske inte alla siffror rätt men vilka som vinner har suttit hyfsat.

Södermanland:

Telge - Onyx     4-3
Telge vinner matchen men får nog jobba för segern. Såg dom mot Torshälla och de hade mycket spel men skapade inte så mycket. Onyx har bara en förlust och det mot seriefavoriten "Rockets" med 1-3, de verkar ha ett tätt försvar med bara 4 insläppta mål på 3 matcher. De släpper alltså in lika många i denna match.

Trosa/Edanö - Flen     6-2
Minna fanns med i laguppställningen och jag räknar med att hon också spelar. Det räcker.

Strängnäs - Södertälje     2-6
Strängnäs har startat bättre än väntat men mot "Rockets" räcker de inte till. Tror att en del tjejer i laget redan förlorat matchen innan matchstart.

Torshälla - Gnesta    5-2
Åter en förlust för Gnesta. Laget spelar med hög press men ett rutinerat Torshälla går inte i den fällan.

Katrineholm - Nykvarn Ungdom     2-7
Förstärkta med duktiga div 1 tjejer gör att Nykvarn hämtar hem en klar vinst.

Östergötland:

Mjölby - Solfjäderstaden     3-8
Ett laddat bortalag kammar hem en enkel seger. Det är ju en måste match för Solfjäderstaden om serieseger drömmen ska gå i uppfyllelse man bör alltså vara motiverade.

IBF Linköping - KFUM Norrköping     6-3
Jag trodde på KFUM innan deras förlust mot ÅBY men har nu börjat tvivla. IBF är starka och vinner matchen och som vanligt är Yngvesson segerorganisatör. Hon visar sina gamla kompisar från Linköpingtiden i KFUM  (och kanske mig) att hon borde spelat div 1 innebandy.

IBF Norrköping - Åby     2-7
Ett derby som de unga tjejerna från ÅBY vinner. Fart och fläkt som tar musten ur hemmalaget.

Återkommer med tipset för div 1 östra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0