Omgång tre i...

östra serien slutar så här:

Västerås - Borlänge     6-2
Västerås hade det ju tight i sin premiärmatch mot Hagunda, medans Borlänge vann komfortabelt mot dom. Trots det tror jag att Västerås vinner. Jag såg Borlänge mot Telge och då imponerade de inte alls.

Hässelby - Rönnby Ungdom     4-3
Hässelby har startat serien bra som nykomling. 4 poäng efter två tuffa derbyn överraskar lite på mig. Rönnby förlorade planenligt mot Sala men slog Vendelsö ganska lätt.

Telge - Råsunda     6-4
Tror inte Råsunda kan upprepa förra säsongens utsplening av Telge som är starkare i år. Men jag har ju själv erfarenhet hur det är att möta ett taggat Råsunda så osvuret är förstås bäst. Nadja blir den som får vågskålen att väga över till Telges favör. Kommer antagligen att vara på plats för att kolla mitt lite osäkra tips.

Hagunda - Hammarby     3-5
Båda lagen står på noll poäng efter två omgångar vilket förvånar. Dags för Hammarby att ta tag i det nu och vinna. Det finns några tjejer där som måste kliva fram.

Sala - Vendelsö     7-2
Ska Sala vinna serien så är detta en match som bara "ska" vinnas. Vendelsö är nollpoängare efter 2 och kommer nog att så vara efter denna omgång också. Men det är ju inte denna match som ska vinnas för att hänga kvar i serien.

Nu ska jag fundera om jag ska ge mig på västra också. Är ju "bara" tre matcher denna gång som jag behöver tippa, då jag inte tippar min egen match och matchen Pixbo - Köping av någon för mig okänd anledning inte spelas förrän 20 december. Det kommer alltså att vara en "haltande" tabell ett bra tag framöver då även Nykvarn har flyttat fram en match.

Tanken slog mig att om något av lagen i de framflyttade matcherna lyckas få ett eller flera heta nyförvärv så kan ju det vara både matchavgörande och få konsekvenser för andra lag i serien. Men man kan ju förstås råka ut för skador m.m som också skulle kunna påverka resultaten.

Kommentarer
Postat av: Köping

Hej Göte!

Det är inget troll med den flyttade matchen, det

var Pixbo som ej hade någon tid i hallen pga

( hör och häpna )Schack-tävling i hallen..

Lite charmigt kan man tycka men det är lite

synd att tabellen kommer att "halta" något..

2009-10-02 @ 23:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0