Nu ska jag i alla fall...

tippa första omgången av div 2 Södermanland och Östergötland.

Södermanland:

Strängnäs - Torshälla     4-3
Ett resultat som jag garanterat hade tippat fel på. Jag trodde att Torshälla skulle vinna den matchen, men jag har hört att Strängnäs spelade med "hjärtat" och det hjälpte tydligen.  Kul med en "skräll" redan första omgången. Det rycktas om att Torshälla har ett starkt nyförvärv på G, men som sagt bara ryckten för mig. 

Telge - Södertälje     3-6
Ett derby där Telge tyvärr inte kan ställa upp med bästa laget. Södertälje har fått ett fint nyförvärv men jag vet inte om hon är spelklar till premiäromgången.

Trosa - Nykvarn     4-2
Trosa har större rutin och lite äldre tjejer som jag tror blir tungan på vågen. Vet inte om Minna är med men är hon det så är det inget snack om vilka som vinner.

Onyx - Flen     7-3
Onyx slog KFUM Norrköping i en träningsmatch för någon vecka sedan och det imponerar. KFUM räknas som en av seriefavoriterna i Östergötland i år med många duktiga nyförvärv från Linköping IBK (min nuvarande klubb). Deras bästa förra säsongen har i dagarna skrivit på för Linköping så det är ju en förlust. Flen har tappat en hel del tjejer till Katrineholm.

Katrineholm - Gnesta     3-4
Tror på Gnestaseger med uddamålet. Katrineholm förlorade stort mot en annan av seriefavoriterna i Östergötland. Gnesta har i dagarna förlorat en av sina bästa spelare men jag tror de har en homogenare trupp.


Östergötland:

Känns som en lätt omgång där jag skriver en allmän kommentar som passar in på alla matcher. De lag som jag tippar som segrare i premiäromgången ska vara bättre än motståndarna med tanke på trupper och fjolåret. Den match som är osäkrast isf är Boxholm - Mjölby men har kommer mitt tips.

Finspång - Åby     2-6

KFUM Norrköping - Antvaden     10-1

Boxholm - Mjölby     3-5

IBF Norrköping - Solfjäderstaden     2-8

Tips för div 1 serierna kanske kommer, jag har inte fattat beslut än om jag ska tippa eller inte. Men det är ju kul att flera hört av sig och tycker det ett roligt att läsa mina s.k. tips.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att det är roligt att läsa hur du tippar. Men jag tror att det är ett vist beslut att inte tippa Linköpings matcher :)

2009-10-01 @ 14:16:49
Postat av: Niclas

Jag matcher ditt tipps på min sida:)

2009-10-01 @ 15:08:02
URL: http://nillelana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0