Mycket innebandy i....

helgen. Efter lördagens match mot Köping behövde jag rensa bort tankarna alltså blev det innebandy. ;)

Jag tänkte åka runt lite och titta på matcher där mina elever var med och spelade. Första matchen var Rockets mot Trosa Edanö i dam tvåan. Jag hade förstås förväntningar på att se Minna i Trosa Edanös färger, men tyvärr så var hon inte med. 6 elever var på plan så det var kul att se dom i en annan miljö än i skolan. Matchen som sådan var faktiskt riktigt kul att se, Trosa bjöd upp till kamp och de har börjat få en spelidé (undrar om det är Jonas förtjänst) men matchen vanns av Rockets med 6-4.

Sen stannade jag och såg (1 period) i H3 matchen Rockets - Oppeby. Pratade lite med några elever (7 som går just nu och 4 som gått) innan och de var inställda på en lätt match. Efter 1:a ledde Oppeby med 4-0 och vann tydligen till slut med 11-8. Det visade sig åter igen att inställning är A och O i denna sport.

Begav mig till Västergårdshallen för se Telge mot Linköping Ungdom i juniorallsvenskan. Kom ju på att jag givetvis skulle haft Linköpingsjackan på mig för det är ju "min" klubb just nu. Jag hade iaf 10 elever som spelade med i Telge. Det såg ju bra ut i början för dom med en 3-0 ledning i andra perioden men några olyckliga utvisningar vände matchen och Linköping kunde tillslut vinna med 7-3. Bäst på plan var Joacim Westling i Linköping.

Jag träffade också en del folk bland annat Peter (Telge) som berättade att Christelle Niva skrivit på för klubben.


Ett intressant nyförvärv som kan vara både fågel eller fisk. Har ingen koll på vad hon har utfört det sista året men hon kommer ursprungligen från Balrog och sist i Täby.  Deltog även i ett U19 VM för Finland där hon kom med i All Star Team om jag inte missminner mig. Det ska bli intressant att se vad hon kan tillföra. Peter berättade också att en tjej till var på G men ville inte berätta innan det var helt klart.

Kommentarer
Postat av: A

Niva är verkligen fågel eller fisk men jag tycker nog det lutar mer åt fisk om hon inte tar tag i de bitar hon saknar själv. Dock måste det påpekas att All-staruttagningen var lite av en arrangörsmiss, hon spelade väldigt sparsamt under hela turneringen och om jag inte missminner mig så gjorde hon inte mer än 2-3 byten i finalen och det är väl inte All-starmaterial om man inte tar plats i startformationerna i en final.

2009-10-18 @ 00:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0