Kom att tänka på .....

en sak. Hittills denna säsong har jag inte funderat på vilka som dömt oss. Det måste ju innebära att domarna varit bra, då jag inte ens kommer ihåg (glasklart) vilka som dömt matcherna. Att jag kom att tänka i de banorna just nu beror på att domarna som vi hade vid förra säsongens bortamöte mot Kumla fortfarande finns klart med i mitt minne.

När jag tänker tillbaka på mina 20 år som tränare så kanske det är ett 10-tal domarinsatser som etsats sig kvar i minnet, givetvis då som negativa minnen. Det bör ju innebära att i stort så gör domarna en mycket bra insats, att det sker feldomslut (enligt mig) i matcherna är ju inte så konstigt. Men som sagt riktigt dåliga domare har jag bara upplevt vid ett fåtal tillfällen.
 
Att spela matcher i Kumlahallen har för det mesta slutat i moll. Jag har varit där en del gånger framför allt när det gäller U-18 och U-16 spel och för det mesta har det inte slutat bra. Det är visserligen en trevlig atmosfär och jag känner igen många som finns på plats. Det är ju trevligt, kaffe och kaka serveras (inte alla som gör det) innan match så man känner sig välkommen. Men segrar? Dags att bryta trenden ikväll hoppas jag.

Man det blir förstås tufft, ett lag som slår Köping på deras hemmaplan imponerar.

Köping gjorde något som inget annat lag lyckats med, det att slå Nykvarn på deras hemmaplan. Tydligen en tuff och jämn match där "de tres gäng" återigen stod för det mesta. Av Köpings 33 mål har trion gjort 28. Surte - Vänersborg kryssade så jag väntar fortfarande på "lyftet" för Vänersborg. Jag vet att kapaciteten finns. I Skattkärr har Mikaela Målström klivit fram som den stora poänggöraren.



Kommentarer
Postat av: En som följer Div 1 Västra dam

Varför skriver du om alla lag utom ÖSK i flera av dina blogginlägg? Har du något emot ÖSK? Jag har inte sett ÖSK spela men det sägs att dom ska vara bra. Är det fel?



2009-10-29 @ 15:49:10
Postat av: Per Telge SIBK

Grattis till vinsten över Kumla!

2009-10-29 @ 21:44:04
Postat av: Köping

Starkt jobbat av er ikväll Göte, Grattis.

Håller dock inte med riktigt om "de tres gäng",

skottstatistiken var jämn även denna match

(mot Nykvarn) MEN utan alla backar + mv som

täcker bortalla skott vinns inga matcher.

Det är lätt att glömma bort defensiven som

i vårat fall är nyckeln till offensiven, fast

allt detta vet du ju redan. Kör hårt nu så syns

vi i Köping...

2009-10-29 @ 23:04:21
Postat av: Rosten

Anders, jag menade givetvis inte att ni bara hade tre spelare. Såg väl själv i Ljungsbro att det fanns åtskilliga med talang i ditt lag. Vad jag menade var att du hade tre utpräglade matchvinnare och det skulle väl ingen coach säga nej till.

2009-10-30 @ 00:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0