Håll till godo...

här kommer tipset i div 2 serierna:

Södermanland:

Flen - Nykvarn     5-3
Flen på "hemmais" är alltid jobbiga att möta. Unga Nykvarn får svårt att stå emot Flens fysiska spel. Även om man har med några div 1 spelare.

Strängnäs - Katrineholm     4-3
Strängnäs slog ju överaskande Torshälla i förra hemmamatchen. Kan man upprepa det mot ett Katrineholm som förlorade stort (15-1) mot Torshälla.Jag tror på vinst för hemmalaget.

Telge - Torshälla     6-4
Helgens toppfight. Båda lagen kom igen starkt i andra omgången efter första omgångens förluster. Jag tror att "hemmaplan" gör att Telge vinner. Får se om jag hinner se matchen, tror det blir en bra match.

Trosa/Edanö - Gnesta     4-2
Spelar Minna? Jag såg Trosa mot "Rockets" och de gjorde en bra match. Jag tror att Trosa är lite starkare än Gnesta.

Onyx - Södertälje     3-7
Södertälje ångar på och tar sin tredje seger i helgen.

Östergötland:

Boxholm - IBF Norrköping     4-2
Två "nollpoängare" hittils. Hemmaplan och Hektor fäller avgörandet.

IBF Linköping - Mjölby     6-3
IBF är vad jag tror ett jämnare och mer rutinerat lag och det fäller avgörandet. Vill man vara med och matcha Solfjäderstaden så är ju en seger ett måste och det klarar man av.

Antvarden - Åby     3-6
Åby:s unga talangfulla lag tar sin tredje seger denna helg. Möjligen kan Linda Boiardt ställa till det för Åby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0