En liten reflektion...

över västra serien hittills.
Serien haltar då lagen spelat 4-6 matcher vilket jag tycker är tråkigt. Dessvärre kommer den väl inte att "komma ifatt" under detta år. Nykvarn spelar sin match i 4:e omgången 10 jan 2010.

Positiva lag, dvs lag som jag tycker har överraskat (iaf på mig):

Nykvarn har startat mycket starkt, tre vinster och en oavgjord. Vinsterna har kommit på hemmaplan där de är starka och trygga. Kan ju bli annat när de ska åka iväg till "okända planer" och spela. Har ju även nästa hemmamatch i Björkestahallen mot Köping på onsdag.

Skattkärr tycker jag också har startat serien starkt. Trots dagens förlust mot Vänersborg.

Kumla har ju börjat mycket bättre än förra säsongen. Jag trodde att spelarförlusterna till grannen skulle betyda mer än vad det tydligen har gjort. De har ju fått några starka nyförvärv som spetsat till truppen. Det ska bli spännande att möta dom på torsdag, ett kul gäng med trevliga ledare.

Si så där lag:

Köping har jag förväntat mig mer av. De lever högt på några spelare som måste vara på topp, då är de mycket bra. Det fick vi erfara i vår match. Det ska bli kul att se om de kan rubba Nykvarn på onsdag.

Surte som jag tycker har ett ganska starkt lag, men är lite ojämna. Varvar storsegrar (8-1 mot Marstrand) med storförluster.

Negativa överraskningar:

Vänersborg har inte kommit upp i förra säsongens resultat, har visserligen för mig att de startade ganska svagt då också för att sen komma på slutet. Vinsten idag mot Skattkärr kanske är vändningen.

Pixbo Ungdom är dom fisk eller fågel? De har inte ännu på sina fyra matcher visat vilket. Jag får nog avvakta några omgångar innan jag helt tar ställning. Vet att många sen förra säsongen flyttats upp till elit.

Marstrand är ju det laget som inlett svagast. Fem förluster på fem matcher.  Nästa omgångs match mot Pixbo blir alltså väldigt viktig.

Vi själva då?
Det känns som det finns mycket mer att hämta i truppen. Det har ju "droppat" in nya spelare under hela försäsongen vilket gjort att vi fortfarande inte är i "FIRO-cirkelns" slutfas. Men vi är på rätt väg och då blir vi starkare. Bredden på truppen gör att vi inte är känsliga för sjukdomar eller skador vilket kan vara viktigt i en lång serie.


Kommentarer
Postat av: David

Örebro har imponerat på mig i alla fall, kanske du glömde av dem?

2009-10-25 @ 23:37:00
URL: http://innebandydavid.blogg,se
Postat av: Anonym

Örebro lär ju inte ha imponerat särklit bra när du till och med glömmer bort att reflerktera över dom

2009-10-25 @ 23:49:09
Postat av: Gustafsson

Örebro då, de måste ju också vara positivt.. ;)

Nykomlingar och serieledare.



// Martin

2009-10-26 @ 09:34:59
URL: http://marstrandibk.blogg.se/
Postat av: Vänersborgare

Vore intressant att höra din åsikt om Örebro

2009-10-26 @ 15:53:28
Postat av: Anonym

Jag håller med föregående skrivare, varför skrivit om alla lag men inte Örebro?

2009-10-26 @ 22:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0