Det är mycket som...

kan påverka om man får ett positivt eller negativt förhållande till en spelare, ledare eller ett lag. En ful grej på plan, skitsnack som man hör från någon spelare eller ledare, man står ju ganska nära varandra i en del hallar. Allmänt osocialt uppträdande. Saker man läser i referat eller på någons blogg. Publik som bär sig illa åt, ja det finns egentligen massor av saker och det är ju så att första intrycket är väldigt svårt att sudda bort.

Jag vet ju att mina tankar på bloggen både retar och roar, jag försöker att vara så neutral som jag bara kan på bloggen. Att tippa matcher ser jag som en kul grej och jag kunde förstås inte i min vildaste fantasi ana att vissa ser mina tips som något nedvärderande.

Något som jag också lärt mig under åren är att inte försöka gå i svaromål på en blogg/gästbok allt man skriver där kan misstolkas och det blir alltså etter värre.

De kommentarer jag får är ibland inte så roliga att läsa, jag publicerar de som jag tycker är relevanta om en blogg jag skrivit. Men inte de som angriper personer (kollegor), spelare i mitt lag eller mina uppdragsgivare inom innebandyn.

När det gäller kvällsmatcher så kan det ställa till problem. Vi ska ju spela i Kumla 19,30 på torsdag en s.k. derbymatch enligt förbundet. Det är ju "bara" 12 mil (11,3) mellan Linköping och Kumla. Vi måste alltså komma iväg vid 16,30-tiden senast. På universitetet pågår många viktiga föreläsningar vid den tiden, vi har undervisande spelare också, spelare som är ute i yrkeslivet och har jobb där det är svårt att komma ifrån. Det är ju bara ett fåtal som har "höstlov". Vi är inte ensamma om problemet antar jag. Köping har ungefär lika långt till Nykvarn och den matchen spelas 19,00, Örebro spelar i Karlstad 19,45 och har lika långt de också och Vänersborg som har den kortaste resan (c:a 9 mil) ska ner till Göteborg (Surte) och spela match 20,00.

Men som sagt det är bara att gilla läget och vara nöjd. Men att publicera truppen i IDA 48 timmar innan match ser jag som en omöjlighet då vår onsdagsträning avgör vilka som kan/ska spela. Det blir kanske att utnyttja den lite konstiga regeln att RIG-elever kan spela i två lag.

Det ska iaf bli kul med match mot Kumla som (tyvärr) är svårslagna på hemmaplan och själv har jag väl en så där 18 mil att åka.




Kommentarer
Postat av: David

Håller med att det är omöjligt att lägga in ida 48 h före match när det är onsdagsmatch, laget tas ju inte ut då, men jag tror ändå det är okej att lägga in laget dagen före, när jag gjorde det så hade inte surte ens lagt in sitt. Derbyreturerna spelas väl också vardag så det jämnar väl ut sig antar jag, kul att du bloggar.. :)

2009-10-27 @ 21:24:21
URL: http://innebandydavid.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0