Då var det snart...

dax för match. Nykvarn i Björkängshallen, en mycket svår match. "Nyken" har spelat två matcher hemma och vunnit båda på ett övertygande sätt, så de måste vara klara favoriter mot oss. Vi måste alltså spela på topp för att kunna få med oss några poäng i matchen.

Sara "Ladan" Ladstedt har ju varit dominant i de två matcher hon spelat och gjort 9 poäng. Så att få "stopp" på henne blir ju en utmaning, men det finns många i Nykvarn som kan kliva fram. Emmelie Johansson och Johanna Ottosson är två andra måltjuvar. Laget är samspelt och springer inte bort sig i defensiven, där Szilvia i målet är en säker sista utpost.

Vi då? Vi kommer med det bästa för dagen, några borta men så är det väl alltid. Som tur är har vi i år en bred trupp så oavsett frånvaro kan vi ställa upp med ett bra lag. Jag hoppas att vi kan ta oss upp på den nivå som jag vet att laget har kapacitet för, då har vi förhoppningsvis poäng med oss hem.

När det gäller IKSU:s 6 mot 5 spel i semifinalen tycker jag det är att håna motståndaren. Jag vet inte vad de har för motivering till detta men om det var för att testa spelet i en matchlik situation så tycker inte jag att det håller. En test som sker när man har en jättetrygg ledning med 11-2 sätter ju inte spelarna under någon som helst press att prestera. Är ju en skillnad att kliva in och spela när man ligger under och måste göra mål. Det testet kunde ju lika bra ske under en träning isf, skulle ge lika mycket.

Igår var jag och såg matchen mellan Telge och Torshälla en match som jag tippade fel på. 4-4 blev det. Där Telge hade ett större bollinnehav men Torshälla de klaraste målchanserna. Jag tippade fel på matchen Flen - Nykvarn också, Nykvarn vann och det var starkt gjort för Flen är tunga hemma.

I Östergötland vann IBF en komfortabel seger mot Mjölby och segerorganisatör var Malin Yngvesson. Åby hade det tufft mot Antvarden och min varning för Boiardt var ju berättigad.

Telge spelade hem en skön seger mot Hagunda, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0