Då så slog man...

Nille igen i ett tips. Åby slog KFUM med 6-3, visserligen hade jag tippat 5-4 men jag trodde iaf på Åby. Tror att Gustafssons "avhopp" kommer att betyda mycket för Norrköping. De har visserligen fått Lundin som flyr Husqvarna. Såg också att Bergs gamle tränare "Steve" lämnat klubben, det var "ett gemensamt beslut mellan tränaren och styrelsen".
Jag passar på att tippa övriga matcher i Östergötlands tvåan:

Solfjäderstaden - IBF Linköping     3-5
Det kommer att bli en stentuff match där jag tror att IBF drar det längsta strået. "Fjädern" måste ju känna sig som favoriter då de har en glasklar målsättning - att ta sig till ettan. Favorittrycket kommer att hämma dem lite samt att IBF är ett riktigt duktigt lag med några spelare som har spetzkompetens. Det har jag märkt i våra träningsmatcher mot dem. Yngvesson avgör genom att sätta 5:an i öppen bur.

Mjölby - IBF Norköping     6-2
En match som Mjölby bör vinna komfortabelt. De har ett bättre lag helt enkelt och Ted börjar nog få ordning på laget.

Antvarden - Boxholm     3-4
Vet ju inte så mycket om de båda lagen men vet att Boxholm:s nr 77 är en duktig spelare. Född 94 och det är väl snart dax för större uppgifter för henne.

Jag bör väl tillägga att jag fortfarande har Solfjäderstaden som favoriter till serieseger.

Jag tippar Div 1 östra och Sörmlands tvåan ikväll

Kommentarer
Postat av: ted

Var ju lite roligt tippat i Fjädernmatchen med tanke på slutkommentaren du.

Tror du de känner av att det var så väldigt nära förra året (de berömda 13sek)så de blir lite skakiga eller var Ibf bättre än väntat i trän. matchen eller hur tänkte du där?

2009-10-09 @ 14:22:37
Postat av: Rosten

Ted. jag tänkte så här:

Fjädern har ju satt en stor press på sig själva med att det egentligen inte är något annat än en div 1 plats som gäller. De kommer alltså att spela en del ska matcher och en del måste matcher. Ska matcher är sådana som dom vinner utan problem och måste matcher blir de matcher när man måste vara på topp för att vinna. Måste matcherna är de matcher som kommer att sätta mental press på laget och IBF-matchen var en sådan. De blir som du säger "skakiga" i dessa matcher. IBF är ett duktigt lag med många som kan kliva fram. Såg ju inte matchen men 5-5 var väl inte så konstigt resultat egentligen.

Men jag tror fortfarande att de är så pass starka i långa loppet att de vinner serien.

2009-10-11 @ 07:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0